نوشته شده توسط : علی پدرام

از خطر کليک دزدی در امان بمانيد

 
کليک دزدي يا « Clickjacking» روش هوشمندانه‌ای است که هکرها برای ترغيب کاربران به کليک کردن روی آيکن و يا فايلی ويروسی به کار می‌گيرند.

کليک دزدي يا « Clickjacking» روش هوشمندانه‌ای است که هکرها برای ترغيب کاربران به کليک کردن روی آيکن و يا فايلی ويروسی به کار می‌گيرند. در اين روش کاربر بدون اين که بداند ممکن است با يک کليک کردن ساده چه اتفاقات ناگواری براي سيستمش رخ بدهد، در دام هکرها می‌افتد. اين تکنيک به شکل‌های مختلفی ظاهر می‌شود؛ به عنوان مثال آگهی‌های تبليغاتی و يا جملاتی مانند «هرگز روی اين فايل کليک نکنيد» که می‌تواند هر کاربری از مبتدی گرفته تا پيشرفته را دچار وسوسه برای کليک کردن کند. در اين ترفند امنيتی، ابزارهای خاصی را برای در امان ماندن از اين آسيب اينترنتی ذکرمی‌کنيم.

۱ - از کليک روی لينک‌های مشکوک پرهيز کنيد، اين گونه صفحات مخرب اغلب کاربر را به کليک روی لينک‌هايی ترغيب می‌کند که توضيحاتی جذاب دارد.

۲ - اين فايل مخرب اينترنتی ممکن است در قالب يک ايميل معمولی ارسال شود که لينکی را در خود دارد که به فايل ويدئويی حاوی خبری مهم و يا جالب می‌رسد؛ اما شما تنها با کليک روی دکمه اجرای فايل تصويری به صفحه مورد نظر هکر منتقل می‌شويد.

۳ - اگر از مرورگر فايرفاکس استفاده می‌کنيد ،پيشنهاد می‌کنيم حتما افزونه NoScript را که برای وبگردی امن در فايرفاکس در نظر گرفته شده است، نصب کنيد؛ زيرا اين افزونه در مواردی که از اسکريپت‌های مخرب برای کليک دزدی استفاده شده باشد، از حملات ممکن جلوگيری می‌کند.

۴ - پيش از کليک کردن روی لينکی در هر صفحه به بخش «URL» يا همان آدرس اينترنتی آن که با نگه داشتن ماوس روی لينک پديدار می‌شود، دقت کنيد؛ اين آدرس يا بايد با آدرس اصلی وب‌سايت که در نوار آدرس مرورگر است، همخوانی داشته باشد و يا با توضيحاتی که برای لينک مورد نظر نوشته شده است. توصيه ما اين است که حتی اگر درصد کمی هم به آدرس لينک شک داشتيد ،از کليک روی آن پرهيز کنيد.




:: بازدید از این مطلب : 630
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام

هرزنامه (اسپم)

ایمیل‌های تبلیغاتی ناخواسته که از آن‌ها به عنوان اسپم یا هرزنامه نام برده می‌شود، ایمیل‌هایی بیهوده و آزار دهنده هستند. گاهی اوقات اسپم‌ها شامل پیشنهادهای جعلی هستند که فقط وقت و پول شما را از بین خواهند برد. برای توقف و محدود کردن اسپم‌ها شما می‌توانید پیشنهادی را که از طریق اسپم دریافت می‌کنید، همانند یک تماس تلفنی ناخواسته و نابجا، رد کنید. هرگز وعده و وعیدهایی که از طریق اسپم و از طرف غریبه‌ها دریافت می‌کنید، باور نکنید. سعی کنید در مورد تشخیص کلاهبرداری های رایج اینترنتی بیشتر اطلاعات کسب کنید و  اطلاعات خود را در زمینۀ تشخیص کلاهبرداری‌ های رایج اینترنتی افزایش دهید .


چگونه می‌توانیم تعداد ایمیل‌های را که به صورت اسپم دریافت می‌کنیم، کاهش دهیم؟
از یک فیلتر ایمیل استفاده کنید:
اطمینان پیدا کنید که در کامپیو‌تر شما ابزاری که هرزنامه‌ها را از ایمیل اصلی جدا و به پوشۀ ایمیل‌های ناخواسته ارسال می‌کند، وجود دارد.

شما می‌توانید از دو آدرس ایمیل استفاده کنید:  از اولی برای پیغام‌های خصوصی و از دومی برای خرید اینترنتی، خبرنامه‌ها، چت روم و دیگر سرویس‌های موجود، استفاده کنید.  همچنین می‌توانید از یک آدرس ایمیل دیگری استفاده کنید که با آن ایمیل‌های مورد نیاز را به ایمیل دائمی و اصلی خود بفرستید تا در صورت دریافت اسپم ، آن را (بدون هیچ اثری روی آدرس ایمیل اصلی یتان)، حذف کنید.

سعی کنید، ایمیل‌‌هایتان را در مقابل دید عموم قرار ندهید. برای مثال در پیام‌های وبلاگ‌ها، در چت روم، شبکه‌های اجتماعی یا دیگر فضاهایی که به صورت عمومی است، آدرس ایمیل خود را در معرض نمایش نگذارید، زیرا فرستندگان اسپم، از اینترنت برای بدست آوردن ایمیل ها استفاده می‌کنند.

حتماً سیاست های حفظ حریم خصوصی و ملاحظات را چک کنید:

قبل از ارسال ایمیل به یک وب سایت، سیاست‌های حفظ حریم خصوصی آن را بررسی کنید؛ زیرا بعضی شرکت‌ها در سیاست‌های خود این اجاره را دارند تا ایمیل شما را یه دیگران بفروشند. به طور قطع؛ شما تمایلی به ارسال ایمیل به سایت‌هایی که از لحاظ امنیت در سطح پایینی هستند، ندارید.

آدرس ایمیلی منحصر به فرد انتخاب کنید:

انتخاب آدرس ایمیل می‌تواند روی تعداد اسپم‌هایی که دریافت می‌کنید، اثر بگذارد. فرستندگان اسپم، روزانه میلیون‌ها اسپم را به اسامی قابل دسترس ASP‌ها و سرویس های ایمیلی، به امید دست یافتن به آدرس ایمیلی معتبر، ارسال می‌کنند. در نتیجه به مراتب یک اسم رایج مثل علی، تعداد اسپم‌های بیشتری در مقایسه با یک اسم خاص مثل  j268kj44دریافت می‌کند. به طورقطع به خاطر سپردن یک آدرس ایمیل غیر معمولی بسیار سخت‌تر است.

چگونه می‌توانیم فرستادن ایمیل اسپم، به دیگران را کاهش دهیم:

هکر‌ها و فرستندگان اسپم در اینترنت به دنبال کامپیوترهایی با امنیت پایین هستند و زمانی­ که یک کامپیو‌تر حفاظت نشده یافتند، سعی می‌کنند تا یک نرم افزار پنهان به نام malware  روی آن نصب کنند که از طریق آن می‌توانند کنترل کامپیو‌تر شما را از راه دور به دست گیرند. بسیاری از این کامپیوتر‌ها به هم وصل می‌شوند تا یک) Botnet  شبکه‌ای است که فرستندگان اسپم از آن برای فرستادن میلیون‌ها ایمیل در لحظه استفاده می‌کنند)، تشکیل شود. میلیون‌ها کامپیو‌تر خانگی بدون اینکه صاحبانشان بدانند، در Botnet  مشترک هستند. در حقیقت، اغلب اسپم‌ها از این طریق فرستاده می‌شوند.

اجازه ندهید فرستندگان اسپم از کامپیو‌تر شما استفاه کنند:

شما می‌توانید فرصت‌هایی را که کامپیو‌تر شما در اختیار Botnet قرار می‌دهد، کاهش دهید:

♦     از برنامۀ امنیتی مناسبی خوب برای کامپیوتری خود استفاده کنید و هنگامی که در حال انجام کار با کامپیوترتان نیستید، ارتباط کامپیو‌تر خود را با اینترنت قطع کنید؛ زیرا زمانی که شما به اینترنت متصل نیستید، هکر‌ها نمی‌توانند به کامپیو‌تر شما نفوذ کنند.

♦    هنگام دانلود و یا باز کردن هر فایلی که به ایمیل شما ضمیمه شده است، دقت کنید: هرگز ضمیمه ایمیل‌ها را باز نکنید؛ حتی اگر فکر می‌کنید از طرف یک دوست یا همکارتان فرستاده شده است،مگر اینکه شما منتظر آن هستید یا می‌دانید این فایل ضمیمه از کجا آمده و حاوی چه مضمونی است. هنگامی که در حال ارسال یک ایمیل با یک فایل ضمیمه شده به آن هستید، یک پیغام همراه با آن ارسال کنید و در آن توضیح دهید این فایل، ضمیمه شده، چیست.

♦    نرم افزارهای رایگان را فقط از سایت‌هایی که می‌شناسید و به آن‌ها اعتماد دارید، دانلود کنید.

گاهی ممکن است به نظر برسد، شما در حال دانلود یک برنامۀ رایگان یا یک بازی یا یک فایل  به اشتراک گذاشته شده هستید؛ اما به خاطر بسپارید که ممکن است، این نرم افزار رایگان، نرم افزار های مخرب را شامل می شود(malware)

malware)نرم افزار های مخرب ‌) را ردیابی و آن‌ها را حذف کنید:

درک اینکه فرستندگان اسپم ، malware روی کامپیو‌تر شما نصب کرده‌اند یا خیر ،کار مشکلی است؛ اما نشانه‌های هشدار دهند‌ه ای در این رابطه وجود دارد:

♦    ممکن است؛ دوستانتان دربارۀ ایمیل عجیبی که از جانب شما فرستاده شده است، با شما صحبت کنند.

♦     ممکن است؛ سرعت پردازش کامپیوترتان بسیار پایین آید.

♦     ممکن است در جعبه ارسال (sent items) کامپیو‌تر خود ایمیل‌هایی ببیند که شما آن را ارسال نکرده‌اید.

اگر کامپیو‌تر شما مورد هک قرار گرفت یا ویروسی شد، به سرعت اینترنت خود را قطع کنید، سپس مراحل حذف malware را انجام دهید.

منبع : http://iranhoshdar.ir
 



:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام

معرفی ۵ دشمن‌ آندرویدی و راه مبارزه با آنها

هنگامی که صحبت از ویروس و بد افزار و امثال اینها می‌شود همه به کامپیوترها فکر می‌کنند. اشتباه هم نیست چون اکثر این مدل حمله‌ها روی کامپیوترها صورت می‌گیرد. اما آیا تا کنون به بدافزارها و ویروس‌های موبایل فکر کرده‌اید؟ یا حتی تبلت؟

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: در فاصله بین ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ میلادی , میزان بدافزارهای آندرویید ۴۷۲ درصد افزایش یافته است. هکرها علیه دستگاه‌های آندروییدی اعلان جنگ کرده‍‌اند و شما هم ممکن به زودی گرفتار یکی از این حمله‌ها شوید.

خوشبختانه همانطور که سان تزو معروف در کتاب هنر جنگ خود نوشت:

اگر شما خودتان و دشمنتان را به خوبی بشناسید، می‌توانید حتی بدون یک باخت در صدها جنگ برنده باشید.

در اینجا ۵ دشمن‌ آندرویدی که باید آنها را بشناسید، معرفی میکنیم و خواهیم گفت که چگونه با آنها مبارزه کنید:

۱- SMS تروجان

نزدیک به نیمی از اپلیکیشن‌های مخرب و رایج آندروییدی امروز، دارای SMS تروجان هستند که بدون آگاهی شما شروع به فرستادن پیامک متنی برای هکرها می‌کنند و نتیجه آن پرداخت پول اضافی در صورت حساب آخر دوره است.

تا کنون بهتربن راه شناخته شده برای دفاع در برابر SMS تروجان، ضربه زدن در همان مرحله اول است. برای اینکار ابتدا باید مطمئن شوید مجموعه امنیتی آندرویید را که برای مبارزه با تمام این تهدیدات طراحی شده نصب کرده‌اید. علاوه براین هیچ گونه اپلیکیشنی که کوچکترین شکی به آن دارید نصب نکنید.

۲-  Carrier IQ

در اواخر سال ۲۰۱۱ یک محقق متوجه شد که نوعی روت کیت از سوی توسعه دهنده نرم‌افزار در حال اجرا بر روی میلیون‌ها دستگاه تلفن همراه است. با اینکه به وضوح کار زشتی انجام نمی‌داد اما به هر حال می‌توانست مکان و کلمات عبور هنگام وصل شدن شخص را گزارش دهد. اما مشکل اینجا بود که همه اینها بدون آگاهی کاربر صورت می گرفت و شخص نمی‌توانست این قابلیت را غیر فعال کند.

۳- اپلیکیشن‌های از قبل نصب شده

ممکن است گوشی یا تبلت شما هم اپلیکیشن “ bonus ” را داشته باشد. این برنامه معمولا به طور خود کار در سیستم عامل آندرویید نیست اما برخی از کارخانه‌ها آن را روی گوشی و تبلت نصب می‌کنند. دسامبر گذشته محققان متوجه شدند که برخی از این اپلیکیشن‌های از قبل نصب شده، خطرات امنیتی جدی در خود پنهان کرده‌اند که می‌تواند برای پاک کردن اطلاعات یک گوشی و حتی شنود مکالمات آن مورد استفاده قرار بگیرد.

و بدتر از همه اینکه چون این برنامه‌ها روی سیستم عامل baked شده‌اند، نمی‌توان آنها را پاک کرد. فقط اگر گوشی شما آندرویید  ۴٫۰  یا همان  Ice Cream Sandwich داشته باشد، می‌توانید این اپلیکیشن‌ها را پنهان و یا غیر فعال کنید.

برای این کار فقط کافی است این مسیر را طی کنید: Settings، Device، Apps، All را بزنید، اپلیکیشنی که می‌خواهید غیر قابل استفاده شود را انتخاب کنید و سپس بر روی Disable اشاره کنید.

۴-فروشگاه بازی جعلی گوگل

اوایل امسال گوگل Android Market را به Google Play انتقال داد جایی که در آن همه نوع اپلیکیشن موسیقی و حتی Ebook  هم ارائه می‌داد. کمی پس از آن، تبهکاران سایبری جعلی Google Play را ساختند تا کاربران را به نصب اپلیکیشن‌های مخرب تشویق کنند.

برای مبارزه با این تهدید باید باهوش باشید. هرگز از طریق دانلود کردن، از Google Play روی موبایل خود اپلیکیشن نصب نکنید. به جای این کار به دنبال روش‌های معمول به روز رسانی سیستم عامل دستگاه خود باشید. بنابراین فکر خوبی است که ابزارهای ضد بدافزار را روی گوشی خود نصب کنید.

۵- Android/FakeToken.A

یک پیام متنی از طرف بانک خود دریافت می‌کنید که حساب کاربری شما از کار افتاده روی لینک زیر کلیک کنید تا به حساب خود متصل شده و رمز عبورتان را تغییر دهید. با اشاره بر روی این لینک شما واقعا به وب‌سایتی با آرم بانک خود هدایت می‌شوید و درواقع با این کار در را به روی یک بدافزار کنترل از راه دور به نام Android/FakeToken.A که می‌تواند کلیه اطلاعات شخصی شما را بدزدد باز می‌کنید.

هرگز روی این مدل لینک‌ها جه در پیامک و چه در ایمیل کلیک، حتی اگر خیلی هم مشروع به نظر برسد. به جای این کار مرورگر خود را باز کنید و به وب‌‌سایت رسمی موسسه مالی مورد نظر خود متصل شوید و حتما  مطمئن شوید که آدرس آن با https:// شروع می‌شود. حتی اگر بانک برای اتصال به حساب بانکی اپلیکیشن خاصی به شما داده است، بهتر از اپلیکیشن خود بانک استفاده کنید و اگر خیلی از این بابت نگرانید مستقیما به خود موسسه مراجعه کنید!

منبع :cyberpolice.ir/



:: بازدید از این مطلب : 442
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام

ابداع یو اس بی ویروس کش/ از شر بدافزارهای دستگاه خود خلاص شوید

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا - پاک کردن ویروسها از رایانه ممکن است در اکثر مواقع کار دشواری باشد، اما اکنون با ابداع یک یو اس بی می‌توان به مثابه حرفه‌ای‌های این عرصه تنها با اتصال یو اس بی به پورت خود اقدام به ویروس کشی کنید.
یو اس بی ویروس کش با نام "فیکس می استیک" (FixMeStick) می‌تواند فایلهایی که سایر برنامه های ضدویروس از دست داده‌اند را با یک نرم افزار قدرتمند ضد ویروس که معمولاً توسط تکنسینهای رایانه استفاده می شود را پیدا کند.
تنها کاری که کاربر باید انجام دهد این است که یو اس بی را به پورت ویژه خود در رایانه متصل کنند و یو اس بی خودکار وارد عمل می شود.
از مزیتهای این یو اس بی می توان به کار آن به عنوان یک دیسک امن خودکار اشاره کرد به این معنا که می توان رایانه را از طریق آن بوت کرد و پس از آن صدمه وارد شده از بین می‌رود.
این یو اس بی به جای اسکن، دستگاه را دوباره راه اندازی می کند، کار ویندوز را قطع کرده تا پیش از لود شدن دوباره سیستم عامل بررسی کامل انجام دهد.
این اسکن چند ساعت طول می کشد که البته این امر بستگی به حجم هارد دیسک دارد، از سوی دیگر فرآیند قرنطینه کردن ویروسها 45 دقیقه نیز زمان نیاز دارد.
این محصول بسیار کامل است و با سه برنامه ضد فیلتر کسپراسکای، سوفو و جی اف آی تقویت شده است که هر سه برنامه نامهای بزرگ در عرصه امنیت رایانه ای هستند.
مارتی آلجیر از بنیانگذاران FixMeStick اظهار داشت: این یو اس بی با این هدف عرضه شده که همه بتوانند از شر بدافزارهای دستگاه خود خلاص شوند. این وسیله همچنین به افراد کمک می کند تا به لذت استفاده از رایانه و اینترنت خود بدون ویروس ادامه دهد.
ویروسهای سارق بانک
براساس اعلام محققان، دو ویروس جدید شناسایی شده که می توانند از حسابهای بانکی پول سرقت کنند و می توانند بدون نظارت هکرها این اقدام را به صورت خودکار انجام دهند.
براساس اظهارات محققان ترند میکرو یک شرکت ژاپنی امنیت اینترنتی این دو ویروس به نامهای اسپای آی (SpyEye) و زئوس (Zeus) تاکنون 13 هزار یورو از یک حساب سرقت کرده و هنوز در مراحل اولیه توسعه هستند.
تام کلرمان نایب رئیس این شرکت اظهار داشت که محققان ترند میکرو حملات جدیدی را در چندین موسسه مالی در آلمان، بریتانیا و ایتالیا مشاهده کرده است.
براساس گزارش اوبرگیزمو، درحالی که کارشناسان رایانه چون نیل رابنکینگ از مجله پی سی مگ اظهار داشتند که یو اس بی FixMeStick فاقد توانایی رفع بدافزارهای فایلهای معتبر هستند اظهار داشت اگر چنین اتفاقی برای یکی از فایلهای اصلی ویندوز رخ دهد و این یو اس بی آن را قرنطینه کند سیستم عامل با مشکل جدی رو به رو می شود.
این درحالی است که تاکنون رویکرد کاربران عادی به این یو اس بی مثبت بوده و نقدهای مثبتی درباره آن منتشرشده است.
یواس بی ویروس کش با قیمت 49.99 دلار در بازار عرضه شده و سالانه هزینه 29.99 دلاری خواهد داشت.

مبع :cyberpolice.ir/



:: بازدید از این مطلب : 579
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام

روشهای تامین امنیت کامپیوتر در اینترنت

1) ابتدا کل اطلاعاتی را که در هاردتان ذخیره نموده اید و داشتن آنها را ضروری می دانید در حافظه جانبی اعم از هارد اکسترنال (خارجی) سی دی یا فلش مموری بسته به حجم اطلاعات فوق، ذخیره نموده سپس همان حافظه های جانبی را از کامپیوتر جدا نمایید.
2) سپس کل درایوها را فرمت از نوع کند نمایید.
3) سپس یک سی دی ویندوز دارای برنامه بوت ایبل خودکار، در دستگاه قرار داده کامپیوتر را ری استارت نموده و برنامه بوت را اجرا نمایید کل درایوها را حذف نموده و از بین ببرید چون بعضی فایلهای جاسوس بین فاصله دو درایو مخفی می شوند و نرم افزارهای امنیتی نمی توانند آنها را شناسایی نمایند. سپس مجدداً پارتیشن بندی (درایو سازی) نموده و ویندوز و برنامه های کامپیوترتان را نصب نمایید.
4) پس از ساخت کانکشن اینترنت، در اولین مراجعه در اینترنت سریعاً یک نرم افزار امنیتی از یکی از سایتهای معتبر دانلود و نصب نمایید سپس نرم افزار فوق را به روز رسانی نمایید.
5) یک فلش مموری چندین گیگابایتی به کامپیوتر خود وصل نموده و من بعد هرگونه فایلی که از اینترنت دانلود می‌نمایید در آن ذخیره نمایید.
6) هنگام وارد نمودن رمز خود در سایتهای بانکی و یا مشابه (خرید اینترنتی) که از شما شماره حساب و رمزتان را میخواهند حتما از کیبورد مجازی آن سایت و یا کیبورد کامپیوترتان استفاده کنيد. از ذخیره اطلاعات فوق در کامپیوتر از طریق کلیک کردن سایت مربوطه خودداری نمایید مگر آنکه نیاز باشد. در اینصورت باید به یاد داشته باشید که پس از خروج از آن سایت حتماً و سریعاً از طریق بخش اینترنت آپشن واقع در کنترل پنل کامپیوترتان رموز (و نیز نشانی سایتهای بازدید شده تان را چون برای بعضی جاسوسها اینکه شما وارد چه سایت هایی میشوید مهم است) کاملاً پاک نمایید. حتماً حتی پس از خروج از اینترنت باز همین روش را اجراء نمایید.
7) به یاد داشته باشید که بیشترین فایلهای جاسوس در سایتهای غیر اخلاقی و سایتهای خبری و سیاسی وجود دارند بنابراین باید در مراجعه با اینگونه سایت ها احتیاط نمایید.
8) اشخاص ناشناخته را عضو اد لیست (یاهو) مسنجرتان نکنید و هر ایمیلی را باز نکنید. از هر شخصی چه بصورت آنلاین و چه بصورت ایمیل و حتی سی دی، فایل قبول نکنید. همه نرم افزارهای امنیتی نمی توانند به صورت قطعی فایلهای جاسوسی را شناسایی نمایند.
9) من بعد هیچ گونه فایلی را که مایل نیستید دیگران آنرا از کامپیوترتان سرقت کنند در کامپیوترتان نگهداری نکنید چه در هارد و چه در سی دی رام کامپیوترتان. در حقیقت شما باید کامپیوترتان را خالی از هرگونه فایلی که مایل به سرقت آنها نیستید نموده و در صورتی که می خواهید محتوای سی دی را ملاحظه نمایید باید اینترنت را قطع نموده و پس از پایان کار به یاد داشته باشید که سی دی را از سیدي رام خارج نمایید.
10) هنگامی که کامپیوتر به اینترنت متصل نیست اطلاعات داخل فلش مموری که از اینترنت دانلود و ذخیره موقت نموده‌اید را در هارد اکسترنال (خارجی) سی دی رایت نموده و از کامپیوتر جدا نموده و کل فلش مموری را مجدداً فرمت نموده من بعد هنگام لزوم مشاهده محتوی فلش مموری، سی دی و هارد اکسترنال و هارد کامپیوتر دیگری، اینترنت را قطع نمایید.
11) ضمن اینکه همیشه هر فایلی را قبل از باز نمودن باید با نرم افزار امنیتی خود اسکن و ویروس یابی مي نمایید حتماً اسامی فایلها و فولدرهای مهم در هارد و فلش مموریتان را هم بصورت نامشخص و منحرف کننده بگذارید مثلاً بجای واژه عکسهای من بنویسید عکسهایی از شهر تبريز.
12) چنانچه لازم است که از هارد کامپیوترتان استفاده نمایید همیشه به یاد داشته باشید اطلاعاتی را در هارد آن ذخیره نمایید که سرقت و یا دستکاری آنها برای شما دردناک نباشد. هر هفته کامپیوتر خود را بوسیله باد نیمه گرم و شدید یک سشوار و سپس یک جارو برقی غبار روبی نمایید. چنانچه برای شما امکان داشته باشد یک ویندوز کاملاً اصل تهیه نمایید چون بعضی از خود ویندوزها و برنامه های کامپیوتر و نیز یاهو مسنجر و امثالهم هم دارای فایل‌های جاسوسی هستند بنابراین چنانچه توانایی مالی داشته باشید مناسب است.
بطور کلی یک دستگاه کامپیوتر را مختص ورود به اینترنت نمایید و یک دستگاه دیگر مخصوص کارهای معمولی روزانه خود (کار با هارد و سی دی و فلش و ذخیره ها و تبادلهای اطلاعاتی تان). شما با اجرای این موارد امنیتی می توانید تا میزان بسيارزيادي کامپیوترتان را از دسترس هکرها و جاسوسان در امان نگهدارید. 

منبع:.cyberpolice.ir



:: بازدید از این مطلب : 463
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام

روش‌های نگهداری مطمئن اطلاعات خانوادگی در وسایل جدید ارتباطی

به رغم رعایت موارد امنیتی از قبیل استفاده از نرم‌افزارهای رمزسازی و نصب کلمات رمز عبور‌،‌ باز هم مواردی چند از نفوذگران به شبکه‌های کامپیوتری سازمان‌های معروف و حتی کامپیوتر افراد عادی در اخبار منتشر می‌شود.
کارشناسان به استفاده‌کنندگان از کامپیوتر همواره هشدار می‌دهند مراقب نفوذ رخنه‌گران باشند و در نگهداری اطلاعات خصوصی خود‌‌، حداکثر هوشیاری را به خرج دهند. آنان برای کاربران کامپیوتر توصیه‌های ساده‌ای دارند که پیروی از آنها می‌تواند تا حد قابل توجهی جلو دست‌درازی دیگران را به اطلاعات شخصی بگیرد.
موقعیت‌های خطرآفرین
کسانی که از تلفن‌های همراه دوربین‌دار برای فیلمبرداری استفاده می‌کنند، اغلب فیلم‌ها را در حافظه آن نگهداری می‌کنند. اکثر قریب به اتفاق گوشی‌ها به جز شماره pin اولیه که برای روشن کردن دستگاه لازم است، هیچ‌گونه قابلیت ایمنی ندارند.
به یاد داشته باشید چنانچه فیلم مورد نظر شما خصوصی است، آن را در حافظه تلفن نگه ندارید. هرچه زودتر آن را به حافظه کامپیوتر منتقل کنید و سپس به روش‌هایی که در ادامه مطلب توضیح داده شده است، آن را ایمن کنید. فایل فیلم را هم از حافظه گوشی پاک کنید.
اتصال کامپیوتر به شبکه اینترنت از جمله مواردی است که می‌تواند باعث نفوذ رخنه‌گران به کامپیوتر شخصی شود. باز کردن پیوست‌های ناشناس ای‌میل‌ها یکی از تهدیدآمیزترین کارهاست که قویا باید از آن پرهیز کرد.
انواع و اقسام برنامه وجود دارد که می‌تواند در کار کامپیوتر اخلال کند یا اطلاعات داخل آن را به جا‌های دیگر ارسال کند. ویروس فقط یک تهدید است.
چه کار کنیم؟
به طور کلی،‌ برای ایمن‌سازی فایل‌ها و پوشه‌ها (فولدرها) می‌توان یا از ابزار موجود در خود این نرم‌افزارها استفاده کرد یا نرم‌افزارهای مختص رمزسازی را به کار گرفت. ابتدا به قابلیت‌های خود نرم‌افزارها می‌پردازیم.
چنانچه اطلاعات مورد نظر شما به صورت فایل Word است (مثلاً نامه یا سند)،‌ می‌توانید به سادگی برای آن رمز بگذارید. برای این منظور ابتدا آن فایل را باز کنید و روی Tools در نوار بالا کلیک کنید. سپس روی Options بیایید.
صفحه‌ای برابر شما پدیدار می‌شود. روی Security کلیک کنید. در این بخش دو مستطیل خالی دیده می‌شود که باید کلمه عبور را در آنها وارد کنید. سپس روی OK کلیک کنید. حالا اگر فایل را ببندید،‌ بازکردن و خواندن آن نیازمند کلمه عبوری است که وارد کرده‌اید. در صورتی که اطلاعات به شکل فایل صوتی و تصویری است،‌ بهتر است ابتدا پوشه‌ای درست کنید و ‌آن را در پوشه قرار دهید.
در اینجا بسته به اینکه دقیقاً از چه نوع سیستم عاملی استفاده می‌کنید،‌ دو حالت وجود دارد. اگر از ویندوز ایکس‌پی حرفه‌ای استفاده می‌کنید، روی پوشه، راست کلیک کنید و روی نوار عمودی که ظاهر می‌شود، روی Properties بزنید. در صفحه‌ای که می‌آید،‌ دنبال دکمه Advanced بگردید و روی آن کلیک کنید.
در مربع خالی کنار جملهEncrypt contents to secure data  علامت بگذارید. سپس در پایین صفحه OK را بزنید. در این صورت،‌ باز کردن این پوشه مستلزم استفاده از کلمه رمزی است که شما به عنوان کلمه رمز Log خود قبلاً وارد سیستم کرده‌اید. (کلمه رمز Log عمدتاً زمانی به کار می رود که چند نفر به طور مشترک از یک کامپیوتر استفاده می‌کنند).
در این حالت هر کس می‌تواند برای خود یک Account  جداگانه تعریف کند و با واردکردن کلمه رمز Log خود وارد کامپیوتر شود تا اطلاعات ذخیره شده خود قابل دسترسی توسط دیگر کاربران نباشد. اگر می‌خواهید برای خود Account جداگانه درست کنید، به قسمت Control Panel بروید و روی علامت User Accounts کلیک کنید و دستورالعمل لازم را گام به گام اجرا کنید. از آن پس، می‌توانید با کلمه رمز Log خود وارد کامپیوتر شوید.
چنانچه از نسخه خانگی ویندوز ایکس‌پی استفاده می‌کنید‌،‌ همین کار با اندکی تفاوت قابل انجام است. باز روی پوشه راست کلیک کنید و مؤس را رویProperties  ببرید و بزنید. در بالای صفحه‌ای که ظاهر می‌شود،‌ روی کلمه Sharing کلیک کنید. در مربع خالی که کنار جمله Make this folder private قرار دارد،‌ با مؤس علامت بگذارید. در پایان در پایین صفحه روی OK بزنید. حالا باز کردن مجدد پوشه مستلزم وارد‌کردن کلمه رمز Log شماست.
نرم‌افزارهای رمزساز
یک راه کلی دیگر برای حفاظت از اطلاعات، استفاده از نرم‌افزارهای رمزسازی است. برخی از این نرم‌افزارها به صورت رایگان در اینترنت قابل دسترسی است و برخی دیگر را باید خرید.
چند نکته ضروری برای مراقبت از اطلاعات شخصی در وسایل جدید ارتباطی
چیزی به اسم حفاظت صددرصد وجود ندارد. به همان تعداد که برنامه‌ها و قابلیت‌هایی برای ایمن‌سازی فایل‌ها و پوشه‌ها وجود دارد،‌ به همان تعداد نیز دستورالعمل برای کشف کلمات رمز وجود دارد. اما روش‌هایی که در اینجا گفته شد،‌ اطلاعات شما را از گزند بیشتر تلاش‌ها برای دستبرد حفظ می‌کند. اما اگر اطلاعات مورد نظر واقعاً اهمیت حیاتی دارد، استفاده از برنامه‌های تجاری شناخته‌شده پیشنهاد می‌شود.
1. با وجودی که فایل‌ها و پوشه‌ها به این شکل حفاظت می‌شوند،‌ این بدان معنا نیست که آنها قابل حذف کردن نباشند،‌ هر چند که برخی برنامه‌های ایمن‌سازی جلوی حذف فایل یا پوشه رمزدار را می‌گیرد.
2. اگر کلمه رمز را فراموش کنید، تمام اطلاعات از بین می‌رود،‌ مگر آنکه حاضر باشید پولی را به افراد وارد بدهید تا قفل آن را بشکنند. باید در حفظ کلمه رمز دقت زیادی کنید. در مورد استفاده از کلمات رمز نیز باید چند ملاحظه را درنظر بگیرید.
مراقبت سهل‌انگارانه یا ناقص از اطلاعات حیاتی می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد. هرگز اهمیت ایمن‌سازی اطلاعات در کامپیوتر را دست‌کم نگیرید.
در صورت توجه به تدابیر امنیتی که در اینجا برشمرده شد،‌ می‌توانید با اطمینان قابل قبولی، انواع اطلاعات مکتوب و تصویری خود را در کامپیوتر ذخیره کنید،‌ بدون آنکه از امکان دستبرد دیگران به آنها دچار بیم و هراس باشید. این‌گونه‌، لذت استفاده از دستاوردهای فناوری جدید را حس خواهید کرد.

منبع :cyberpolice.ir
 

 



:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام
 
دانلود ZArchiver v0.5 - نرم افزار موبایل مدیرت فایل های فشرده

نرم افزار ZArchiver به شما این امکان را می دهد تا بدونه نیاز به PC یک فایل را به حالت فشرده یا از حالت فشرده به حالت عادی تبدیل نمایید.این نرم افزار فرمت های  7z (7zip), zip, rar, bzip2, gzip, XZ, iso, tar, arj, cab, LZH, LZMA, xar, tgz, tbz را باز می کند و فرمت های 7z (7zip), zip, bzip2 (bz2), gzip (gz), XZ, tar را فشرده سازی می نماید. علاوه بر فشرده سازی این نرم افزار از فایل های رمز دار نیز پشتیبانی میکند و همچنین توانایی رمزگذاری را دارا می باشد. قابلیت های بسیار دیگری این نرم افزار دارد که شما می توانید با نصب نرم افزار به شناخت آن ها بپردازید. این نرم افزار برای سیستم عامل اندروید 1.6 و بالاتر طراخی و قابل اجرا می باشد.

کلمه رمز جهت بازگشایی فایل فشرده عبارت www.asandownload.com می باشد.


:: بازدید از این مطلب : 524
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام
 
دانلود BetterBatteryStats v1.10.5.0 - نرم افزار بهینه سازی باتری اندروید

نرم افزار BetterBatteryStats یک نرم افزار بسیار پر کاربرد برای کسانی است که از تخلیه سریع باتری گوشی های خود رنج می برند. این نرم افزار به شما کمک می کند برنامه هایی که باعث تخلیه سریع گوشی شما می شوند را شناسایی کند و همچنین توانایی بهترین راهکار را برای عدم تخلیه باتری را به شما نشان می دهد. علاوه بر این می تواند تمام نمودار ریز مصرف هر نرم افزار که چقدر از باتری گوشی شما تغذیه می کنند را به شما نشان دهد و وضیعت گوشی شما را به طور کامل مشخص کند. این نرم افزار برای سیستم عامل اندروید نسخه 2.1 و بالاتر قابل اجراست.

کلمه رمز جهت بازگشایی فایل فشرده عبارت www.asandownload.com می باشد.


:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام

 

 

چندی پیش رسانه های عرب زبان و کرد زبان سندی را منتشر کردند که نشان می دهد نیروهای بعث پس از عملیات انفال علیه کردهای شمال عراق برخی از دختران به اسارت در آمده در این عملیات را به مراکز فساد مصر فروخته اند.
متن این سند به شماره 1601 و به تاریخ 10/12/1989 که از مدیر اطلاعات استان تأمیم (کرکوک) برای مدیر کل اطلاعات ارسال شده است بدین شرح است: «محرمانه و فوری به مدیر کل اطلاعات. موضوع: اقدامات.
 
پس از فرمان رهبری سیاسی و انجام عملیات اول و دوم انفال که طی آن افراد مختلفی دستگیر شدند، گروهی از دختران بین 14 تا 29 سال نیز در میان ایشان بودند که حسب الامر شما این گروه را به کلوپ های شبانه جمهوری مصر عربی گسیل داشتیم. در ذیل به درخواست شما نام و سن هر یک از ایشان آمده است. لازم به ذکر است که این سند نام 18 دختر از شهر گرمیان نزدیک کرکوک را در بر دارد که تا کنون سرنوشت ایشان معلوم نیست.


نوشته شده توسط pedram

iran1414.ir



:: بازدید از این مطلب : 389
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام

تا حالا مورچه رو از نزدیک دیدید؟؟




:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام

نرم‌افزار Babylon را بدون شک می‌توان یکی از برترین نرم‌افزارهای دیکشنری دانست که امکان دستیابی به ترجمه و اطلاعات در بیش از 75 زبان را فراهم می‌سازد. اما مشکلی که بسیاری از کاربران پس از نصب این نرم‌افزار با آن دست‌به‌گریبان می‌شوند، تغییر صفحه خانگی مرورگر به صفحه‌ Babylon Search است. به طوری که با تغییر تنظیمات صفحه‌ی خانگی مرورگر و حتی پاک کردن این نرم‌افزار نیز نمی‌توان صفحه‌ی خانگی مرورگر را تغییر داد. در این ترفند به نحوه نحوه خلاص شدن از صفحه‌ی خانگی Babylon در مرورگر‌های اینترنتی خواهیم پرداخت.
 

بدین منظور:


ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run باز شود.


در محیط Run عبارت regedit را وارد نموده و Enter را بزنید تا ویرایش‌گر رجیستری ویندوز باز شود.


اکنون در محیط Registry به مسیر زیر بروید:


HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Babylon\Babylon Client\DefaultSettings

اکنون از قسمت دیگر پنجره بر روی SetSearch راست کلیک کرده و Delete را انتخاب کنید.


سپس بر روی Yes کلیک کنید تا این مقدار حذف شود.


اکنون می‌توانید با مراجعه به مرورگر، صفحه خانگی دلخواه خود را انتخاب نمایید.




نحوه خلاص شدن از صفحه‌ی خانگی Babylon Search در مرورگر‌های اینترنتی منبع ترفند: وب سایت ترفندستان

 



:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام

اَلْصَّلاةُ قُرْبَانُ کُلِّ تَقِیٍّ(مولای متقیان علی علیه الصلوه والسلام)

 نماز اول عبادت در شمار است            به حق نزدیکی پرهیزگار است

 هر ان مومن که روز و شب به اخلاص     بپا دارد نماز او رستگاراست

 

 نماز و میدان مغناطیسی بدن انسان

 هارولدبور از دانشگاه ییل برای اولین بار با انجام یک آزمایش ساده، به وجود میدان مغناطیسی در اطراف موجود زنده پی برد.او با توجه به یک مولد الکتریکی که در آهنربا در داخل سیم پیچ دوران می کند و جریان تولید میکند، سمندری را در یک ظرف آب نمک قرار داد و ظرف را به دور سمندر چرخاند. الکترودهایی که در این ظرف وجود داشتند و به یک گالوانومتر حساس متصل شده بودند، یک جریان متناوب را نشان می دادند. زمانی که بور این آزمایش را بدون سمندر انجام داد،گالوانومتر هیچ جریانی را نشان نداد.

 این بدان معنا بود که در اطراف موجود زنده میدانی وجود دارد که خاصیت مغناطیسی هم دارد. بور این وسیله را بر روی دانشجویان داوطلب خود امتحان کرد و مشاهده نمود که این میدان در بدن انسان هم وجود دارد وکاملا تابع رویدادهای اساسی زیست شناختی بدن است. او این میدان را حیاتی نامید چون هرگاه حیات از بین برود،میدان حیاتی هم از بین میرود. به گونه های که یک سمندر مرده که در دستگاه بود هیچ پتانسیلی به وجود نمی آورد.

 تشکیل میدان مغناطیسی بدن

همانگونه که می دانید، در بدن ما میلیونها عصب وجود دارد که کار انتقال پیام در بدن ما بوسیله تحریک الکتریکی این عصبها صورت می گیرد. در اثر شارش بار در اطراف آنها در بدن ما یک میدان تشکیل می شود و میدان بدن ما در اثر فعالیت همزمان میلیونها عصب به وجود می آید.

 امواج مغزی

دستگاه موج نگار مغز چهار نوع منحنی از امواج مغزی را ارائه میدهند که عبارتند از: آْلفا، بتا، دلتا و تتا. ریتمهای دلتا کندترین امواج مغزی با تناوب از 1تا3 دور در ثانیه بوده و اغلب در خواب عمیق ظاهر می شوند. به نظر میرسد که ریتمهای تتا که دارای تناوب 4تا7دور درثانیه می باشند به خلق و خوی بستگی داشته باشد.

ریتمهای آلفا از 8تا 12 دور در ثانیه، در اوقات تفکر، تامل آزاد رخ داده و در صورت تمرکز حواس و توجه قطع می شوند و بالاخره ریتمهای بتا با تناوب 13الی22 دور در ثانیه،ظاهرا منحصر به نواحی جلوئی مغز، یعنی جایی که فعالیتهای پیچیده مغزی رخ می دهد می باشند. امواج آلفا امواج بسیار مهمی هستند که بوسیله هانسبرگر آلمانی کشف شدند و به گفته وی با نوعی هوشیاری و خوداگاهی معطوف به درون ظاهر می شوند تغییرات فیزیولوژی مهمی در بدن ایجاد می کنند مثل تمرکز و یادگیری.

 میدان مغناطیسی بدن و امواج مغزی در معرض خطر

حتما تا به حال در باره خطرات گوشیهای موبایل یا زندگی در نزدیکی نیروگاهای برق چیزهایی شنیده اید.بنابر تحقیقات پروفسور لای امواج مغناطیسی که از نیروگاهای برق یا وسایل برقی مثل سشوار و ریشتراش برقی و... ساتع می شود به دی ان ای سلولهای مغزی آسیب میرساند و قابلیت ترمیم را در آنها از بین می برد. میدانهای مغناطیسی خارجی علاوه بر آسیب به دی ان ای مغز اثر منفی دیگری به بدن دارند.

 این میدان ها باعث اختلال در میدان مغناطیسی طبیعی بدن می شوند. همانطور که میدانید نزدیک به 70%از بدن مارا آب فراگرفته و مولکولهای آب به صورت دوقطبی هستند و زمانی که ما در معرض یک میدان مغناطیسی خارجی قرار می گیریم، این مولکولها در جهت آن میدان قرار می گیرند و این پدیده باعث می شود نظم میدان مغناطیسی ما به هم بریزد.

 علاوه بر عوامل خارجی یکسری عوامل داخلی نیز وجود دارند که باعث می شوند اختلال در میدان بدن ایجاد شود. مهمترین آنها بارهای الکتریکی هستند که هنگام شارش بار در عصب در اطراف آن به وجود می آیند و به صورت الکتریسیته ساکن در بافتهای بدن ذخیره میشوند و میدانی که در اطراف این بارها بوجود می آیند در میدان بدن ایجاد خلل می کنند.

 این بارها به خصوص در نقاطی که تراکم اعصاب بیشتر است ذخیره می شوند و به دلیل این که هم تراکم زیادی دارند و هم در نزدیکی عصبهای بیشتر و مهمتری قرار دارند برای بدن به شدت مضر هستند. از جمله این نقاط ناحیه سر و دستها و قسمت مچ یابه پایین است و در بین این سه قسمت، سر اهمیت ویژه ای دارد چون بارهای ذخیره شده در آن علاوه بر ایجاد خلل درمیدان مغناطیسی مغز باعث اغتشاش در امواج مغزی نیز می شوند.

به ظاهر ما روزانه تنها دقایقی را در معرض میدان مغناطیسی هستیم.مثل موبایل یا سشوار و غیره.اما در طول دوران زندگی خود در معرض میدانی بسیار قوی هستیم و آن میدان مغناطیسی زمین هست. عوامل داخلی اغتشاش در میدان بدن ما هم فعالیتهای حیاتی و اجتناب ناپذیری هستند که در تمام طول عمر ما در جریان هستند پس چگونه میتوان باعث خلل این اثرات سو که باعث اختلال در بدن ما و بیماریهایی مثل سرطان می شوند را خنثی کرد؟

 در اینجاست که باید گفت خداوند راه حل تمام این سوالات را در یک عمل ساده که امکان آن برای همه افراد وجود دارد و بیش از چند دقیقه هم وقت نمی برد و هیچ ضرری هم ندارد به انسان هدیه داده و آن نماز است.

نماز و میدان مغناطیسی

آنگونه که از تصاویر به دست آمده از میدان مغناطیسی زمین پیداست، به طور شگفت انگیزی اگر انسان در هر نقطه از زمین رو به قبله بایستد، میدان مغناطیسی بدنش بر میدان مغناطیسی زمین منطبق می گردد و در مدتی که در نماز است میدان بدنش منظم می شود.

 یکی از نکات بسیار جالبی که پروفسور بور به آن دست یافته بود این بود که دریافته بود که در بدن تمام دانشجویان مؤنث ماهی یکبار تغییر ولتاژ شدید ایجاد می شود و میدان بدن به منظمترین حالت خود می رسد و به همین دلیل است که زنان نیازی ندارند در این مدت نماز بخوانند.

اخیرا هم کشف شده است که علت اینکه قلب زنان منظم تر و قویتر از مردان میزند و دلیل آن همین تغییر ولتاژ هست.

 

نماز و بارهای الکتریکی

همانطور که قبلا اشاره شد بارهای زائدی که در اثر تحریکات الکتریکی اعصاب به وجود می آیند هم شبیه میدان بدن و هم بر امواج مغزی اثر سو دارند. و این اثرات در نواحی که اعصاب در آن تحرک بیشتری دارند، خطرات جدیتری ایجاد می کنند و باید هرچه سریعتر از آن نواحی دور شوند.

 به طرز حیرت آوری می بینیم که این نواحی دقیقا نواحی هستند که در وضو شسته می شوند و بنابر تحقیقات صورت گرفته، بهترین راه دفع این بارهای زائد استفاده از یک ماده رساناست که سریعترین و ارزانترین و بی ضررترین ماده برای این کار آب است و جالب اینجاست که آب هرچه خالص تر باشد سریعتر بارهای ساکن را از بدن ما به اطراف گسیل می دهد و هیچ مایعی مثل آب خالصی که در وضو به انسان سفارش شده این اثر را ندارد.

 نماز و امواج مغزی

با دفع بارهای زائد بدن در وضو امواج مغزی در ایده الترین حالت قرار می گیرند. علاوه بر آن حالت تمرکزی که در هنگام نماز در انسان به وجود می آید، تشعشع امواج آلفا را به اندازه قابل توجهی بالا می برد و توانایی مغز را در تولید این امواج بالا می برد.

 Dr. Ahmad Reza Fotovvat

Psychologist & Psychometrician



:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام

١)در سال ۵۲ جمعه داریم و میدانید که جمعه ها فقط برای استراحت است به این ترتیب ۳۱۳ روز باقی میماند.

۲) حداقل ۵۰ روز مربوط به تعطیلات تابستانی است که به دلیل گرمای هوامطالعه ی دقیق برای یک فرد نرمال مشکل است. بنابراین۲۶۳ روز دیگرباقی میماند. 

۳) در هر روز ۸ ساعت خواب برای بدن لازم است که جمعا” ۱۲۲ روز میشود. بنابراین ۱۴۱ روز باقی میماند.

۴) اما سلامتی جسم و روح روزانه ۱ ساعت تفریح را میطلبد که جمعا” ۱۵ روز میشود. پس ۱۲۶ در روز باقی میماند.

۵) طبیعتا” ۲ ساعت در روز برای خوردن غذا لازم است که در کل ۳۰ روز میشود. پس ۹۶ روز باقی میماند.

۶) ۱ ساعت در روز برای گفتگو و تبادل افکار به صورت تلفنی لازم است. چراکه انسان موجودی اجتماعی است. این خود ۱۵ روز است. پس ۸۱ روز باقی میماند.

۷) روزهای امتحان ۳۵ روز از سال را به خود اختصاص میدهند. پس ۴۶ روز باقی میماند.

٨) تعطیلات نوروز و اعیاد مختلف دست کم ۳۰ روز در سال هستند. پس ۱۶ روز باقی میماند.

۹) در سال شما ۱۰ روز را به بازی میگذرانید. پس ۶ روز باقی میماند.

۱۰) در سال حداقل ۳ روز به بیماری طی میشود و ۳ روز دیگر باقی است .

۱۱) سینما رفتن و سایر امور شخصی هم ۲ روز را در بر میگیرند. پس ۱ روز باقی میماند.

۱۲) ۱ روز باقی مانده همان روز تولد شماست. چگونه میتوان در آن روز درس خواند...؟

 



:: بازدید از این مطلب : 350
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام

 اتفاق جالبی در اتوبان اصفهان رخ داده: همشهری اصفهانی ما توی اتوبان با سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت می رفته که پلیس با دوربینش شکارش می کند و ماشینش را متوقف می کند. پلیس میآید کنار ماشین و میگوید:
"گواهینامه و کارت ماشین!" اصفهانی با لهجه غلیظی میگوید:" من گواهینامه ندارم. این ماشینم مالی من نیست. کارتا ایناشم پیشی من نیست.

من صاحَب ماشینا کشتم آ جنازشا انداختم تو صندق عقب. چاقوش هم صندلی عقب گذاشتم! حالاوَم داشتم میرفتم از مرز فرار کونم، شوما منا گرفتین."
مامور پلیس که حسابی گیج شده بوده بیسیم میزند به فرماندهاش و عین قضیه را تعریف میکند و درخواست کمک فوری میکند.
فرمانده اش هم میگوید که او کاری نکند تا خودش را برساند! فرمانده در اسرع وقت خودش را به محل میرساند و به راننده اصفهانی میگوید:
آقا گواهینامه؟ اصفهانی گواهینامه اش را از توی جیبش در میآورد و میدهد به فرمانده. فرمانده میگوید: کارت ماشین؟ اصفهانی کارت ماشین را که به نام خودش بوده از جیبش در میآورد و میدهد به فرمانده.
فرمانده که روی صندلی عقب چاقویی نیافته، عصبانی دستور میدهد راننده در صندوق عقب را باز کند. اصفهانی در را باز میکند و فرمانده میبیند که صندوق هم خالی است.
فرمانده که حسابی گیج شده بوده، به راننده اصفهانی میگوید:" پس این مأمور ما چی میگه؟!"
اصفهانی میگوید: "چی میدونم والا جناب سرهنگ! حتماً الانم میخواد بگد من داشتم ۱۸۰ تا سرعت میرفتم؟"

 



:: بازدید از این مطلب : 431
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام
 

محققان ژاپنی شلواری تولید کرده اند که با پوشیدن آن در تابستان، دیگر احساس گرما نخواهید کرد.

 

این شلوارها که تهویه خنک کننده Kuchofuku نام دارند درواقع از 2 پنکه استفاده می کند که با باتری کار می کنند.
این پنکه ها جریان هوای تازه را به پا و بخشی از بدن می رساند.

 

این پنکه در جیب های خاصی از این شلوار تعبیه شده، بسیار سبک هستند و فرد احساس سنگینی اضافی نمی کند.
این شلوار از 56 درصد پلی استر، 35 درصد کتان تولید شده و در سایزهای M, L, 2L و XL و فقط در رنگ خاکی- سبز کم رنگ در دسترس علاقمندان است.
شرکت Kuchofuku پیش از این نیز محصولات دارای تهویه هوا مانند تی شرت، کاپشن، کتو کلاه و حتی تشک خواب نیز تولید کرده است.

با این حال ظاهرا قیمت این شلوار های خنک کننده ارزان نیست و با قیمت 206 دلار در بازارهای ژاپن به فروش می رسد.

منبع : سایت http://noavari.ystp.ac.ir

 



:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام

پسر کوچکی وارد مغازه ای شد، جعبه نوشابه را به سمت تلفن هل داد. بر روی جعبه رفت تا دستش به دکمه های تلفن برسد و شروع کرد به گرفتن شماره. مغازه دار متوجه پسر بود و به مکالماتش گوش می داد.
پسرک پرسید: «خانم، می توانم خواهش کنم کوتاه کردن چمن های حیاط خانه تان را به من بسپارید؟»
زن پاسخ داد: «کسی هست که این کار را برایم انجام می دهد.» 
پسرک گفت: «خانم، من این کار را با نصف قیمتی که اوانجام می دهد انجام خواهم داد.» ...
زن در جوابش گفت که از کار این فرد کاملا راضی است.
پسرک بیشتر اصرار کرد و پیشنهاد داد: «خانم، من پیاده رو و جدول جلوی خانه را هم برایتان جارو می کنم. در این صورت شما در یکشنبه زیباترین چمن را در کل شهر خواهید داشت.» مجددا زن پاسخش منفی بود.
پسرک در حالی که لبخندی بر لب داشت، گوشی را گذاشت. مغازه دار که به صحبت های او گوش داده بود به سمتش رفت و گفت: «پسر...، از رفتارت خوشم آمد؛ به خاطر اینکه روحیه خاص و خوبی داری دوست دارم کاری به تو بدهم.»
پسر جوان جواب داد: «نه ممنون، من فقط داشتم عملکردم را می سنجیدم. من همان کسی هستم که برای این خانم کار می کند.»



:: برچسب‌ها: ارزیابی خود ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام
دانلود 3D Bird Sounds v1.02 - نرم فزار صدای سه بعدی پرندگان برای موبایل

با نرم افزار 3D Bird Sounds شما می توانید بانکی از صدا و تصویر پرندگان را به همراه خود داشته باشید. این نرم افزار دارای صدای واقعی و باکیفیت عالی از تمامی پرندگان مانند :بلبل، قناری و... می باشد. علاوه بر داشتن این صداها هر یک را که مد نظر شما باشد را می توانیدبه عنوان آوای زنگ و یا پیامک خود انتخاب کنید. علاوه بر صدا این نرم افزار دارای تصاویری زیبا از پرندگان می باشد که در آن می توانید تک تک رنگ ها را جستوجو کنید و تصویر مورد علاقتان را به عنوان تصویر زمینه گوشی خود انتخاب کنید. این نرم افزار برای سیستم عامل اندروید نسخه 1.6 و بالاتر طراحی و آماده شده است.

کلمه رمز جهت بازگشایی فایل فشرده عبارت www.asandownload.com می باشد.
 
منبع آسان دانلود


:: برچسب‌ها: موبایل , صدای پرندگان , اندروید ,
:: بازدید از این مطلب : 759
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام
تاریخ ارسال خبر : سه شنبه 3 مرداد 1391 - 09:54:57

 

گفتگو با دكتر غلامعلی حدادعادل، مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دلایل و مؤلفه‌های انتخاب نام سال توسط آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی)

به نظر شما چرا عالی‌ترین مقام نظام اسلامی نام‌گذاری سال‌ها را پی می‌گیرند؟
 
نوروز لحظه‌ای عزیز برای ایرانی‌ها است. همه‌ی مردم ما با هر سلیقه‌ای تحویل سال و نوروز را مهم می‌دانند. در تاریخ ایران همیشه بالاترین مقامات كشور هم نوروز را جشن می‌گرفته‌اند. در انقلاب اسلامی نیز نوروز با پیام رهبری نظام آغاز می‌شود؛ چه در زمان حضرت امام رحمه‌الله و چه امروز در دوران رهبری آقا. ایشان بیشتر سال‌ها را با یك نامی مشخص كرده‌اند كه به نظر می‌رسد فلسفه‌ی این كار جلب توجه مردم به یك ارزش و همین‌طور در نقطه‌‌ی مقابل آن به یك مشكل است. بر این اساس رهبری با اطلاعات و گزارش‌هایی كه از سراسر كشور دریافت می‌كنند، مطالعات و تجربه‌ای كه دارند، درك و دریافتی كه از معارف اسلامی و قرآنی و مفاهیم انسانی دارند و نیز اشرافی كه به مسائل كشور دارند، هر سال ملت را به یك موضوع توجه می‌دهند.

یعنی آیا جنس نام سال، جنس فرهنگ عمومی است؟
 
دقیقاً چنین است. در واقع از میان همه‌ی ارزش‌ها و جهت‌گیری‌های مطلوب، رهبری یك ارزش را برجسته می‌كنند و در صدر قرار می‌دهند و توجه همگان را به آن جلب می‌كنند. این در واقع نوعی اعتلای فرهنگ عمومی جامعه است كه از وظایف رهبری است. همان‌طور كه می‌دانیم، در جامعه‌ی ما اشكال كم نیست. البته محاسن بسیاری هم وجود دارد. مردم ما حسن‌های بسیاری دارند و جامعه‌ی ما عیب‌هایی هم دارد. رهبری همیشه معتقدند باید در كنار حسن‌ها، عیب‌ها را هم گفت؛ همین‌طور كه برعكس آن را هم تأكید می‌كنند و كسانی را كه فقط عیب‌جویی می‌كنند و چشم بر محاسن می‌بندند، سرزنش می‌كنند.
مقام معظم رهبری برای بیان عیب‌ها از نقطه‌ی مقابل آنها استفاده می‌كنند و آن حسنی را كه توجه به آن می‌تواند عیب‌ها را برطرف كند، نام سال قرار می‌دهند. مثلاً در جامعه بی‌انضباطی اجتماعی وجود داشته و ایشان روی انضباط اجتماعی تأكید می‌كنند. یا وقتی بخواهند با تنبلی مقابله كنند، همت مضاعف را برمی‌گزینند. یا وقتی بخواهند اعتماد به نفس را تقویت كنند، صحبت از نوآوری و شكوفایی می‌كنند. وقتی می‌خواهند به پركاری و عشق به كار تأكید كنند، وجدان كار را اعلام می‌كنند. یا مثلاً ارزش‌هایی مانند رفتار علوی، نهضت حسینی و امثال این‌ها را كه اثرگذار بوده است.

دو نظریه‌ی انتقادی درباره‌ی نام سال وجود دارد. نخست این‌كه نام‌گذاری سال وقتی اعلام می‌شود كه از نظر اجرایی دستگاه‌ها برنامه‌ریزی كرده‌اند و بودجه را بسته‌اند. به همین دلیل آن نام سال در ساختار نظام وارد نمی‌شود. یك عده هم می‌گویند این نام سال تنها حالت شعاری دارد.
 
اهمیت نام‌گذاری سال به این است كه كسی از آن مطلع نباشد و اعلام یكجا و یكباره‌اش موضوعیت دارد. یعنی اگر از سه ماه مانده به پایان سال مسئولان كشور بدانند كه قرار است نام سال آینده چه باشد، دیگر این شكل اعلام از ببن می‌رود و لطف و بدیع بودن آن زایل می‌شود؛ مثل بقیه‌ی حرف‌ها. مگر در بقیه‌ی سال صحبت از ارزش‌ها نمی‌شود؟ این هم می‌شود یكی از آنها. این است كه نباید انتظار داشت كه از قبل همه بدانند امسال سال چه خواهد بود. یعنی كتمان این موضوع قابل فهم است. من یك ‌بار خدمت آقا عرض كردم كه خوب است شما به بعضی‌ها بگویید تا لااقل برنامه‌ریزی كنند. ایشان خیلی از این پیشنهاد استقبال نكردند. رهبری بیشتر می‌خواهند این موضوع در اذهان تثبیت شود و جزء فرهنگ عمومی جامعه شود و برای آینده ذخیره شود.
بنابراین بیشتر وظیفه‌ی دستگاه‌ها توضیح شعار سال و نام سال و تبلیغ آن و جلب توجه به سوی آن است. مقصود این نیست كه حالا یك اقدامات پر خرجی صورت بگیرد و مثلاً ده‌ها میلیون تومان خرج كنند و همایش برگزار كنند و در یك حلقه‌های بسته‌ای مقالات بخوانند تا خروجی آن یك كار محدود شود. نام سال بیشتر برای این است كه جامعه و به‌ویژه جوانان در فضای یك شعار و یك نام تربیت شوند. هر كسی كه دلش به حال كشور می‌سوزد و می‌خواهد این كشور بهتر پیشرفت و رشد كند، وظیفه دارد كه آن نام و آن شعار را توضیح دهد. در واقع تمركز ملی روی یك مفهوم مثل نام سال باعث می‌شود كه آن مفهوم عمیق‌تر در اذهان مردم جای بگیرد.

یعنی شما مخاطب اصلی را توده‌ی مردم می‌دانید؟
 
بله. من یادم هست سالی كه آقا آن را سال نوآوری و شكوفایی نامیدند، بعد از عید در اولین جلسه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع مطرح شد و همه خیلی خوشحال بودند و استقبال كردند و بر اهمیت این سال تأكید كردند. صحبت از این شد كه حالا دستگاه‌ها چه وظایفی دارند. یكی از اعضای شورا پیشنهاد كرد كه ما یك دبیرخانه‌ای در كنار دبیرخانه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی یا در دل دبیرخانه‌ی موجود برای این شعار تشكیل دهیم و از همه‌ی دستگاه‌ها بخواهیم كه تا فلان تاریخ همه‌ی نمونه‌های نوآوری و اسناد نوآوری خود را برای ما برسانند. بنده مخالفت كردم و گفتم از این كارها هیچ خروجی مفیدی درنمی‌آید. فرض كنید یك اداره‌ای هم یك وانت اوراق برای شما فرستاد و اسمش را گذاشتند نوآوری. شما چه‌كار می‌كنید؟ آن‌جا گفتم كه بنده معتقدم غرض رهبری این نیست كه از این نوع كارهای اداری صورت بگیرد، بلكه غرض این است كه تمام دستگاه‌هایی كه با عموم مردم سر و كار دارند، حقیقتِ این موضوع را تشریح كنند و ضرورتش را بیان كنند و نیاز كشور را توضیح دهند و آثار زیانبار فقدان آن را بیان كنند.
رسانه‌هایی كه در كشور با توده‌ی مردم سر و كار دارند، (به معنی عام رسانه) چند دستگاه هستند. اول از همه صداوسیما، بعد مطبوعات، بعد كتاب، بعد فضای مجازی، بعد آموزش و پرورش كه می‌تواند در هر سطحی این نام سال را توسعه دهد؛ مثلاً موضوع انشا شود و معلم‌ها ذهن دانش‌آموزان را برانگیزانند و قلمشان را به حركت درآورند. روحانیت و خصوصاً اهل منبر و وعاظ، همچنین شعرا، نمایش‌نامه‌نویس‌ها، فیلمسازها، همه و همه ببینید چه طیف وسیعی مخاطب دارند.
تمام كسانی كه با مردم سر و كار دارند و پنجره‌شان رو به مردم باز می‌شود و كار نرم‌افزاری از جنس فرهنگی می‌كنند، وظیفه دارند متناسب با نوع كاری كه می‌كنند، نام سال را برای توده‌ی مردم پرورش و بسط بدهند و نتایج آن را بیان كنند تا در واقع از جنبه‌های منفی و مخالف ارزشی كه مطرح‌شده، رسوب‌زدایی كنند و كاری كنند كه خودِ این ارزش نهادینه شود. بنابراین انتخاب نام سال قبل از این‌كه بخواهد یك وظیفه‌ی اجرایی مشخصی روی دوش دولت و دستگاه‌ها بگذارد، یك پدیده‌ی اجتماعی است. یعنی جنس این كار بیش از آن كه دولتی باشد، اجتماعی است و به همین دلیل همه نسبت به آن وظیفه دارند.

با این اوصاف، بیشتر تمركز انتخاب نام سال‌ها ارتقای فرهنگ عمومی است. به نظر شما دلیل امر چیست؟
 
به نظر بنده وظیفه‌ی اول رهبر انقلاب اسلامی، وظیفه‌ی معنوی و فرهنگی است. همین‌طور كه خود پیامبر گرامی اسلام فرموده‌اند: «إنّما بُعِثتُ لِأُتَمِّمَ مَكارِمَ الأخلاقِ»، یعنی فرق جایگاه رهبری با جایگاه دیگر مسئولان نظام جمهوری اسلامی این است كه وزن جنبه‌ی فرهنگی در جایگاه رهبری بیشتر از وزن دیگر جنبه‌ها است. البته رهبری طبق قانون اساسی وظایف و اختیارات متعددی بر عهده دارد، ولی شأن اول رهبری این است كه فرهنگ را كه در جامعه‌ی ما فرهنگ دینی و انسانی و اخلاقی است، گسترش دهند و عمیق‌تر كنند و در واقع از طریق «آدم نو» «عالم نو» بسازند:
آدمی در عالم خاكی نمی‌آید به دست
عالمی دیگر بباید ساخت و از نو آدمی

این‌كه از نام سال به عنوان شعار یاد كنیم، آیا به اهمیت آن آسیب نمی‌زند؟
 
بالاخره شعار هم بد نیست. همین شعار «استقلال» كه اول انقلاب می‌دادیم، مگر اثر نكرده است؟ همین غیرتی كه در مردم در مسائل هسته‌ای در حال حاضر وجود دارد، از نتایج شعار استقلال است كه اول انقلاب دادیم و هنوز هم می‌دهیم. این كار درستی است و اثر هم دارد. نكته‌ی مهم این است كه رهبری وقتی هر سال یك شعاری را مطرح می‌كنند، به این معنی نیست كه شعار سال قبل تاریخ مصرفش تمام شده است؛ خشت روی خشت گذاشته می‌شود تا بنای اخلاق عمومی ساخته شود.
اخیراً در مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های كلی اجتماعی در دستور كار كمیسیون فرهنگی-اجتماعی مجمع قرار گرفت. بنده پیشنهاد كردم كه دبیرخانه‌ی مجمع نام‌های سال را كه رهبری در چند سال گذشته مطرح كرده‌اند، بررسی كند و از نام‌های مربوط به مسائل اجتماعی در تدوین سیاست‌های كلی استفاده كند. یعنی سیاست‌های كلی را گرایش بدهد و از جمله به سوی آن‌چه رهبری از طریق نام‌گذاری سال از جامعه خواسته‌اند. از این پیشنهاد استقبال شد و قرار شد این كار انجام شود. به نظر بنده جای این بحث در مجمع است، چون تدوین سیاست‌های كلی نظام پس از مشورت با مجمع تشخیص با رهبری است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی چه عناصر و مؤلفه‌هایی را در انتخاب نام سال لحاظ می‌كنند؟
 
در واقع نوعی جمع‌بندی مجموع عوامل است؛ از جمله آسیب‌هایی اجتماعی كه باید برطرف گردد. جوانه‌های نویی كه در جامعه روییده است. گاهی نیز ممكن است شرایط بین‌المللی یا اقتضائات داخلی هم اثرگذار باشد.
منبع: پایگاه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی)

 

نقل از salehin.ir

 



:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام


برای مخفی‌سازی و ناپدید کردن درایوهای هارددیسک راه‌های مختلفی وجود دارد. از استفاده از نرم‌افزارهای جانبی گرفته تا رجیستری ویندوز. اما در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه‌ی مخفی کردن پارتیشن‌ها از طریق Command Prompt ویندوز بپردازیم. با استفاده از این روش، اطلاعات موجود بر روی هارد دست‌نخورده باقی می‌ماند و تنها درایو مورد نظر ناپدید می‌شود و امکان ورود به آن سلب می‌شود. در زمان مورد نیاز نیز می‌توانید به آسانی درایو را از حالت مخفی خارج کنید و به اطلاعات درایو دسترسی داشته باشید.


بدین منظور:
ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره Run نمایان شود.
سپس در محیط Run عبارت cmd را وارد کرده و Enter بزنید تا پنجره Command Prompt باز شود.
اکنون در خط فرمان، دستور زیر را وارد کنید:

diskpart

سپس دستور زیر را وارد نمایید:

list volume

خواهید دید که کلیه درایوهای هارددیسک لیست خواهند شد.
اکنون بایستی دستور زیر را وارد نمایید:

select volume #

در این دستور به جای # بایستی شماره درایوی که در دستور قبل در ستون ### لیست شده است را وارد کنید. به عنوان مثال اگر قصد مخفی‌سازی درایو D را داشته باشیم، اگر پس از وارد کردن دستور list volume، شماره درایو D عدد 2 بود، دستوری که بایستی وارد کنیم این چنین خواهد بود:

select volume 2

در مرحله‌ی بعد این دستور را وارد نمایید:

remove letter LTR

در این دستور بایستی کاراکتر مربوط به هر درایو را که در دستور list volume در ستون Ltr مشخص است را به جای LTR وارد نمایید. به عنوان مثال اگر هدف ما مخفی‌سازی درایو D باشد، دستور اینگونه خواهد بود:

remove letter D

کار تمام است. اکنون در صورتی که به Computer مراجعه کنید خواهید دید که درایو مورد نظر شما ناپدید شده است.

اما برای بازگردانی درایو به حالت اولیه و پدیدار ساختن آن، کافی است مجدد همین مراحل را تا مرحله‌ی دستور # select volume طی کنید. پس از وارد کردن دستور # select volume، کافی است این دستور را وارد کنید:

assign letter LTR

به جای LTR، همان کاراکتر درایو را که در مرحله‌ی مخفی‌سازی استفاده کرده بودید را وارد نمایید. در مثال ما:

assign letter D

اکنون در صورتی که به Computer مراجعه کنید خواهید دید که درایو پدیدار شده و قابل استفاده است.

منبع : وب سایت ترفندستان



:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام

از نسخه‌ی 14 به بعد مرورگر فایرفاکس، بخش دانلود مرورگر ظاهر جدیدی به خود گرفته است که البته این ظاهر جدید به طور پیش‌فرض غیرفعال است. در این ظاهر جدید دیگر فایل‌های دانلودی در یک پنجره‌ی مجزا نمایش داده نمی‌شوند بلکه در همان محیط مرورگر لیست می‌شوند. این حالت می‌توان به صورت آسان‌تری به فایل‌های دانلود شده توسط مرورگر دسترسی داشت. در این ترفند به نحوه فعال کردن ظاهر جدید صفحه‌ی دانلود در فایرفاکس خواهیم پرداخت.
 

ابتدا اطمینان داشته باشید مرورگر شما به روز است.

سپس در نوار آدرس مرورگر عبارت about:config را وارد کرده و Enter بزنید.

اکنون در قسمت Search عبارت browser.download.useToolkitUI را وارد نمایید.

حال بر روی browser.download.useToolkitUI یافته شده دوبار کلیک کنید تا مقدار آن از true به false تغییر کند.

اکنون در صورتی که از منوی Firefox بر روی Downloads کلیک کنید و یا کلیدهای ترکیبی Ctrl+J را فشار دهید، به ظاهر جدید صفحه‌ی دانلود دسترسی خواهید داشت.

برای بازگردانی این صفحه به حالت پیشین می‌توانید مجدد browser.download.useToolkitUI را بر روی true تنظیم کنید.





:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام

بهشت و جهنم

قول اول : بهشت و دوزخ در باطن و درون اين جهانند. ما اين آسمان و زمين و کرات مختلف را با چشم خود مي‎بينيم امّا عوالمي که در درون اين جهان قرار دارند نمي‎بينيم و اگر ديد و درک ديگري داشتيم هم اکنون مي‎توانستيم آنها را ببينيم در اين عالم موجودات بسياري هستند که امواج آنها با چشم ما قابل درک نيستند، آيه «کَلاَّ لَوْ تَعْلَمُونَ عِلْمَ الْيَقِينِ لَتَرَوُنَّ الْجَحِيمَ» اگر علم اليقين داشتيد، دوزخ را مشاهد مي‎کرديد... . از پاره‎اي از احاديث استفاده مي‎شود که بعضي از مردان خدا درک و ديدي در اين جهان داشتند که بهشت و دوزخ را نيز با چشم حقيقت مي‎ديدند. براي اين موضوع مي‎توان مثالي ذکر کرد: فرض کنيد فرستندة نيرومندي در يک نقطه زمين وجود داشته باشد که به کمک ماهواره‎هاي فضائي امواج آن به سراسر زمين پخش شود و به وسيلة آن نغمة دل انگيز تلاوت قرآن با صدائي فوق العاده دلنشين و روح‎پرور در همه جا پخش گردد، و در نقطه ديگري از زمين فرستنده ديگري با همان قدرت وجود داشته باشد که صدائي فوق العاده گوش خراش و ناراحت کننده روي امواج ديگري در همه جا پراکنده شود. 

هنگامي که ما در يک مجلس عادي نشسته‎ايم صداي گفتگوي اطرافيان خود را مي‎شنويم امّا آن دو دسته امواج «روح‎پرور» و «آزار دهنده» که در درون محيط ما است و همه جا را پر کرده است هيچ خبري نداريم، ولي اگر دستگاه گيرنده‎اي مي‎داشتيم که موج آن با يکي از اين دو فرستنده تطبيق مي‎کرد فوراً در برابر ما آشکار مي‎شدند امّا دستگاه شنوائي  ما در حال عادي ازدرک آنها عاجز است. 

قول ديگر اين که: عالم آخرت و بهشت و دوزخ، محيط بر اين عالم است، و به اصطلاح اين جهان در شکم و درون آن جهان قرار گرفته، درست همانند عالم جنين که در درون عالم دنيا است، زيرا مي‎دانيم عالم جنين براي خود عالم مستقلي است، امّا جداي از اين عالمي که در آن هستيم نيست، بلکه در درون آن واقع شده است، عالم دنيا نيز نسبت به عالم آخرت، همين حال را دارد، يعني در درون آن قرار گرفته است.  اگر مي‎بينيم قرآن مي‎گويد وسعت بهشت به اندازة وسعت آسمانها و زمين است به خاطر آن است که انسان چيزي وسيعتر از آسمان و زمين نمي‎شناسد تا مقياس سنجش قرار داده شود، لذا قرآن براي اين که وسعت و عظمت بهشت را ترسيم کند آن را به پهنه آسمان‎ها و زمين تشبيه کرده است، و چاره‎اي غير از اين نبوده، همانطور که اگر کودکي که در شکم مادر قرار دارد عقل مي‎داشت و مي‎خواستيم با او سخن بگوئيم بايد با منطقي صحبت کنيم که براي او در آن محيط قابل درک باشد. 

قول دیگر اینکه : بهشت و جهنم نيز از محدودة تاريخ دنياي و زمان و مکان خارج است بنابراين ديدگاه نبايد بهشت و جهنم و بسياري از معارف قطعي اسلام را در چارچوب زمان و مکان دنيايي ارزيابي کرد. آنها آسماني هستند  و انديشة آسماني مي‎طلبد و براي نامحرمان هرگز درهاي آسمان گشوده نخواهد شد، .... مراد از آسمان‎ها همان مقام يا مقام‎هاي عالي انسانيت است که بهشت را در خود جاي داده است  

 مشهور بين متکلمين دين است که بهشت در آسمان‎ها و زير عرش قرار دارد امّا جهنم زير طبقات زمين مي‎باشد. از خواجه نصير طوسي نقل شده که از مکان بهشت و جهنم اطلاع نداريم امّا ممکن است از آيه عندها جنة المأوي عند سررة المنتهي استفاده شود در آسمان‎ها است

در کتاب گرانسنگ بحارالانوار مي‎فرمايند: دليل روشني در رابطه با مکان بهشت و جهنم نداريم اکثر بزرگان مي‎گويند در بالاي آسمان‎ها و زير عرش قرار دارد زيرا که خداوند مي‎فرمايند: «عند سددة المنتهي عندها جنة المأوي» و پيامبر فرموده: سقف بهشت عرش خداوند است و امّا جهنم زير طبقات زمين است. امّا خود علامة مجلسي مي‎فرمايند: حق اين است که بگوييم علم اينها در انحصار خداوند است ما نمي‎دانيم. و هم‎چنين سعدالدين تفتازاني مي‎فرمايند: ما قطع نداريم به مکان بهشت و جهنم ولي اکثر علما مي‎گويند بهشت در بالاي آسمان‎ها و جهنم در زير طبقات زمين قرار دارد.

نکته 2

بسیاری از احادیث اسلامی نیز این معنی را تایید و تاکید می‏کند که بهشت و دوزخ هم اکنون مخلوقند . یکی از اصحاب از امام علی بن موسی الرضا (ع) پرسید که آیا بهشت و دوزخ هم اکنون مخلوقند؟ امام (ع) فرمود: آری آفریده شده‏اند و پیامبر (ص) به هنگام معراج، وارد بهشت‏شد و دوزخ را نیز مشاهده کرد .

سؤال شد که برخی می‏گویند آنها مخلوق نیستند . امام (ع) فرمود: آنها از ما نیستند و مااز آنها نیستیم; کسی که آفرینش بهشت و دوزخ را انکار کند، پیامبر را تکذیب کرده و ما را نیز تکذیب نموده است

روایات متعددی که در منابع شیعه و اهل سنت درباره تولد بانوی اسلام، فاطمه زهرا (س) آمده، نیز گواه بر این معنی است که می‏گوید: پیامبر اکرم (ص) در شب معراج وارد بهشت‏شد و از میوه درختان بهشتی تناول فرمود و از همان میوه، نطفه فاطمه زهرا (س) منعقد شد و لذا پیامبر (ص) او را می‏بوسید و می‏گفت : از او بوی بهشت می‏شنوم

در حدیث دیگری از پیغمبر اکرم (ص) تعبیر لطیف‏تری در این زمینه دیده می‏شود و آن این که می‏فرماید: هنگامی که به معراج رفتم، وارد بهشت‏شدم; در آنجا فرشتگانی را دیدم که قصرهایی می‏سازند و گاه توقف می‏کنند، از علت این امر سؤال کردم، گفتند: ما منتظر مصالح هستیم! گفتم مصالح شما چیست؟ گفتند: ذکر «سبحان الله و الحمد لله و لا اله الا الله و الله اکبر» که مؤمن می‏گوید; هنگامی که ذکر می‏کند، بنا می‏کنیم و هنگامی که خودداری می‏کند، دست نگه می‏داریم

نکته 3

حقیقت این است که  بهشت یا جهنم هر آدمی جایی خارج از وجود او نیست .یعنی آدمی تنها با مکتسبات خودش هست که پاداش میبیند یا عذاب میکشد

بنا بر نظریه تجسم اعمال، آنچه که انسان پس از مرک با اون روبرو میشه ، اعم از عذاب یا پاداش ، عینا اعمالیست که در دنیا انجام داده ،آتش افروخته یا ثمرات آویخته از شجرات بهشت همان اعمال آدمی اند منتها با شکل وصورت اخرویشان ، مثلا اگر ما غیبت در این دنیا کردیم با شکل اخروی غیبت خودمان مواجه میشوم  و اگر کمکی کرده ایم با شکل اخروی آن مواجه میشویم  که اگر پرده ها در همین دنیا نیز برداشته شود ما میتوانیم شکل واقعی کار خود را مشاهده کنیم




:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام



کشف یک کتیبه به خط میخی عیلام میانه در شهر بندعباس تعجب باستان شناسان را برانگیخت.
تهران_میراث خبرگروه استان ها _زهراکشوری: برای نخستین بار یک کتیبه به خط میخی عیلام میانه متعلق به 1500 پیش از میلاد در تازه ترین بررسی و شناسایی های باستان شناسان در بندرعباس کشف کشف شد.
"حسین توفیقیان" سرپرست هیات باستان شناسی در شهر بندرعباس گفت: برای
نخستین نخستین باردر شهر بندرعباس و در حومه دهستان "سرخون" بخشی از یک کتیبه به دست آمد که کارشناسان احتمال می دهندخط میخی ایلامی میانه باشد . تاکنون چنین کتیبه ای درشهر بندعباس دیده نشده است و با توجه به فاصله خوزستان که زادگاه فرهنگ عیلامی است. کشف چنین کتیبه ای گسترش و فراگیری این تمدن را به خوبی نشان می دهد.
  وی گفت : این کتیبه ایلامی از معدود کتیبه هایی است که در استان هرمزگان و در دشت سرخون سرخون و در حاشیه گورستان از دوره قاجار به دست آمده است .
توفیقیان گفت : گسترش تمدن عیلام تا حاشیه جنوبی خلیج فارس و بوشهر و وجود این تمدن درهرمزگان کاملا ثابت است اما تاکنون چنین مدرکی به دست نیامده بود. این کتیبه با ابعادتقریبی شش در هفت روی سنگ تراشیده شده است و ضخامت آن نزدیک به 2سانتی متراست. "شاهرخ رزمجو "باستان شناس گفت : کتیبه به شدت آسیب دیده است . باید قطعاتدیگر این کتیبه پیدا شود تا بتوان درباره آن نظر قطعی داد . با توجه به آنچه مشخص است احتمال می رود این کتیبه به خط میخی عیلامی باشد. کتیبه در 9 سطر و روی سنگ سیاه نوشته شده که بعضی از حروف آن مشخص است و نمی توان یک کلمه را به طور کامل خواند.
کارشناسان قدمت کتیبه کشف شده در بندعباس را متعلق به 1500 پیش از میلاد می دانند.



:: بازدید از این مطلب : 840
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 11 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام

 

1ـ دهستان سرخون در بندرعباس و  گورزین درجزیره قشم (پالایشگاه گاز سرخون و قشم ) 2ـ ناحيه كنگان و پالايشگاه كنگان در بوشهر؛ 3ـناحيه آغاجاري و پالايشگاه بيد بلند در خوزستان؛  4ـ ناحيه خانگيران و گنبدلي و پالايشگاه سرخس در خراسان.

 



:: بازدید از این مطلب : 486
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 11 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام

‪ ۴۰ هر سال بیش از‬هكتاز از زمينهاي دهستان سرخون از توابع  بخش مرکزی شهرستان بندرعباس زير كشت دو گياه زينتي گلايول و آفتابگردان قرار مي‌گيرد. ميزان برداشت گل گلايول را از هر هكتار زمين دراين منطقه ‪ ۱۵۰‬هزار شاخه است  كه بيش از پنج ميليون شاخه گل از زمينهاي زير كشت در دهستان سرخون بندرعباس توليد شود.

دهستان سرخون در فاصله بیست ‪ كيلومتري شمال شرق شهر بندرعباس قرار دارد

كارشناس باغباني مديريت جهادكشاورزي بندرعباس عملكردگل زينتي آفتابگردان را نيز در هكتار ‪ ۶۰‬هزار شاخه ذكر كرد و گفت:اميدواريم ‪ ۳۰۰‬هزار شاخه از اين نوع گل برداشت شود.

پيازهاي گل گلايول براي كشت در زمينهاي كشاورزي بندرعباس از دو شهرستان دماوند و محلات تامين شده است.



:: بازدید از این مطلب : 2639
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : 11 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام

دعای توسل در دهستان سرخون هرچهارشنبه با حضور پر شور اعضای حلقه های صالحین شهید حیدری - شهید غلامحسینی- شهید پلچی - شهید پرور جمعی پایگاه امام حسین (ع) سرخون  و همچنین دعای  پر فیض ندبه هر صبح جمعه باحضورحمع کثیری از اهالی  درمسجد جامع و حسینیه قدیم برگزار میشود  .                                           



:: بازدید از این مطلب : 525
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 11 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام

پالایشگاه گاز سرخون و قشم شركت برگزیده اجلاس نخبگان صنعت نفت شد

بندرعباس- مدیرعامل شركت پالایش گاز سرخون و قشم از برگزیده شدن این شركت در اجلاس نخبگان صنعت نفت خبر داد.

"احمد زمانی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:معیار برگزیده شدن در این اجلاس عملكرد سال گذشته شركتها بوده كه شركت پالایش گاز سرخون و قشم سال گذشته پنج درصد مازاد بر تعهد ، گاز و بیش از 30 درصد مازاد بر تعهد گاز مایع ( ال پی جی) تولید كرده است.

وی افزود: كسب رتبه های نخست پژوهش ، حوزه ایمنی و بهداشت و كسب بالاترین رتبه در بخش بهره وری و تعالی سازمانی در شركتهای تابعه از دیگر عوامل برگزیده شدن شركت پالایش گاز سرخون و قشم در اجلاس نخبگان صنعت نفت است.

پالایشگاه گاز سرخون و قشم با تولید روزانه 18 و نیم میلیون مترمكعب گاز طبیعی ، 12 هزار بشكه مایعات گازی و 90 تن گاز مایع ،پنج درصد از گاز كشور را تولید می كند.

اجلاس نخبگان صنعت نفت 18 تیر امسال در مجموعه بین المللی امور خارجه تهران برگزار شد.

 



:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 10 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام

 


 می‌دانید هم اکنون در کره جنوبی، معتادان بازی‌های رایانه‌ای را با شیوه‌های درمانی معتادان الکلی، درمان می‌کنند؟
اعتیاد به اینترنت

هر چند هنوز عده‌ای این بیماری را جزور اختلالات روانی نمی‌دانند اما بهتر است برای در امان ماندن از این خطر هر چه زودتر با نشانه های آن آشنا شوید!

شاید بتوان کره جنوبی را سردمدار شناسایی و درمان اعتیاد به اینترنت و بازی های کامپیوتری دانست. دولت این کشور بعد از سیم کشی و تاسیس سریع ترین زیرساخت های پهنای باید در جهان، سالانه پولهای زیادی را صرف شناسایی و درمان معتادان به بازی و اینترنت می کند.

بر اساس یکی از بررسی های دولتی سال 2010، 8 درصد از جمعیت 9 تا 39 ساله این کشور از چنین اعتیاد هایی رنج می برند.

کره جنوبی تصور می کند در آینده ای نزدیک شاید برخی از کشور ها، از جمله ایالات متحده ، پس از برابری با زیرساخت های تکنولوژیکی سریع این کشور، موجی از اعتیاد به اینترنت و بازی های کامپیوتری را تجربه خواهند کرد. برخی هم معتقدند هنوز برای شناسایی اعتیاد به اینترنت به عنوان یک اختلال رفتاری بسیار زود است.

در ایالات متحده هنوز اعتیاد به بازی های رایانه ای و اینترنت در زمره آمار رسمی اختلالات روانی ذکر نشده است. اگرچه انجمن روانشناسی آمریکا پیشنهاد داده که در لیست آماری بعدی نام سوء مصرف اینترنت به عنوان بیماری که نیازمند مطالعات بیشتر است ذکر شود.

برخی هم معتقدند هنوز برای شناسایی اعتیاد به اینترنت به عنوان یک اختلال رفتاری بسیار زود است

امروزه برخی از گروه ها با درمان اعتیاد به بازی های رایانه ای و اینترنت ، حرکت رو به جلویی را پیش گرفته اند. یکی رهبرین اصلی این گروه ها،دکتر هان دونگ هیون،از بیمارستان دانشگاه چونگ انگ سئول ، پایتخت کره جنوبی است. در آزمایشگاه تحقیقاتی هان معتادان اینترنت با همان شیوه های درمانی معتادان الکلی مانند مشاوره ونیز روش واقعیت- مجازی درمان می شوند.

هان 5 نشانه از هشدار های اصلی که نشان می دهد یک فرد باید به دنبال درمان های حرفه ای برای اعتیاد به بازی های رایانه ای و یا اینترنت برود را برای خبرگزاری CNN ذکر کرده است.

 به این 5 مورد نگاهی انداخته و به ما بگویید درباره این گونه از اعتیاد و علم مربوط به آن چه فکر می کنید.

1- اختلال در الگوی منظم زندگی. اگر شخصی در تمام طول شب مشغول بازی باشد و استراحت خود را به روز موکول کند، می تواند نشانه ای باشد از اینکه او به درمان های حرفه ای اعتیاد نیاز دارد.

2-  نشانه دیگر از این قرار است که فرد معتاد شغل خود را از دست داده یا دیگر به مدرسه نرفته و به جای آن ترجیح می دهد آنلاین شده و بازی کند.

بر اساس یکی از بررسی های دولتی سال 2010، 8 درصد از جمعیت 9 تا 39 ساله این کشور از چنین اعتیاد هایی رنج می برند

3- اگر نیاز باشد فرد برای رسیدن به همان لذتی که در گذشته از بازی کردن در یک مرحله می برده است ، دوره های طولانی تر بازی را تکرار کند ، یعنی او هربار به میزان بیشتری نیاز دارد  ، خود هشداری است که وی باید برای درمان اقدام کند.

4- بسیاری از این دست معتادان وقتی در حین بازی ارتباطشان با اینترنت قطع شده یا مجبور می شوند این ارتباط خود را قطع کنند، بسیار مضطرب و عصبانی خواهند شد.

5-  و هوس برای بازی کردن، اخرین نشانه مهم این مدل اعتیاد است. بسیاری از معتادین به اینترنت و بازی زمانهایی که از دنیای دیجیتال دور هستند به شدن هوس بازی کردن و آنلاین شدن را در سر می پرورانند.

 



:: بازدید از این مطلب : 452
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 10 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام
یکی از خطراتی که رانندگان را تهدید می کند درست عمل نکردن ترمز هاست. خطری که در بسیاری از مواقع بطور ناگهانی اتفاق می افتد .کارشناسان بهترین راه برای پیشگیری از این خطر را بازرسی همیشگی ترمزها می دانند.باید برای بررسی ترمزها از گوش ها و پاهایتان کمک بگیرید، به عنوان مثال اگرصداهایی از ترمزها می شنوید که می تواند خطرناک باشد و یا احساس می کنید پدال ترمز با روزهای دیگر فرق می کند خودرو را در کنار مسیر متوقف کنید.در اینجا ۱۰ قدم برای ایمنی در هنگام عمل نکردن ترمز خودرو وجود دارد.






قرار دادن خودرو دریک دنده پایین تر به موتور اجازه می دهد سرعت خودرو را آرام کند و این ممکن است شما را ایمن نگه دارد.


اگر خودرو شما به ترمز اضطراری مجهز است آن را امتحان کنید.



خودرو خود را به سمت راست جاده برانید و در صورت امکان آن را از جاده خارج کنید. اگر تغییر خطوط ضروری است این کار را آرام و با دقت ، همراه با نگاه کردن به آینه ها و توجه به ترافیک انجام دهید.



در صورت ثابت ماندن پدال گاز، هدف شما در این لحظه کم کردن سرعت و متوقف کردن خودرو بصورت ایمن است.



باور کنید یا نه گاهی برخی وسایل اضافه در داخل خودرو مانند بطری آب و… باعث ثابت ماندن پدال می شود .به این موضوع توجه کنید . این وسایل را از مکان راننده دور کنید.
اگر خودرو شما دارای ترمز استاندارد است ممکن است این اتفاق به خاطر پمپاژ باشد که فشار دوباره به آن اجازه بکار افتادن خواهد داد اما امروزه بسیاری از خودرو ها به سیستم ABS مجهز هستند.



برای اطلاع خودروهای دیگر علایم هشدار دهنده استفاده کنید.



اگر قرار است به جایی برخورد کنید کم خطر ترین را انتخاب کنید . هر چیزی بر برخورد با انسان ترجیح دارد.



آرامش خود را حفظ کنید. دانستن این نکات و توان انجام آن برای واکنش طبیعی به جای وحشت و اضطراب به شما اعتماد به نفس می دهد .



پس ازآنکه خودرو را بطور ایمن متوقف کردید به حرکت کردن مجدد فکر نکنید، حتی اگر ترمزها به طور اتفاقی دوباره شروع به کار کردند. خودرو را با یدک کشیدن به تعمیر گاه منتقل کنید.



:: بازدید از این مطلب : 726
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام

تعیین تاریخ انقضا برای رمز عبور حساب‌های‏ کاربری در ویندوز ‏XP‏

هر کاربر در ویندوز ‏XP‏ می‌تواند برای حساب کاربری خود رمز عبور تعیین کند. به طوری که فقط با وارد کردن رمز عبور امکان ورود به محیط ویندوز فراهم است. این رمز عبور به طور پیش فرض تاریخ انقضایی ندارد و همیشگی است و تا زمانی که دوباره توسط کاربر تغییر نکند پابرجا خواهد ماند. اما شاید شما دوست داشته باشید که برای رمز عبور حساب کاربری خود در ویندور تاریخ انقضایی تعیین کنید. بدین گونه که به عنوان مثال پس از 14 روز رمز باطل شده و از سیستم محو شود و طبعأ پس از آن دیگر برای ورود به ویندوز به وسیله آن حساب کاربری نیاز به وارد کردن پسورد نخواهد بود. جالب است بدانید این کار بدون نیاز به برنامه جانبی خاصی و فقط از طریق محیط ویندوز و رجیستری امکان پذیر است. ‏

برای این کار از منوی ‏Start‏ به ‏Control Panel‏ بروید سپس روی ‏Administrative Tools‏ و پس از آن ‏Computer Management‏ دوبار کلیک کنید. در پنجره ‏Computer Management، از منوی کناری روی ‏Local User and Groups‏ کلیک و زیر شاخه‌های آن را باز کنید سپس ‏Users‏ را انتخاب کنید.

اکنون خواهید دید که حساب‌های کاربری فعال در ویندوز در پنجره کناری نمایان می‌شود. روی نام کاربری که قصد تعیین تاریخ انقضا برای رمز عبورش را دارید راست کلیک و ‏Properties‏ را انتخاب کنید. در پنجره باز شده در همان تب ‏General، تیک گزینه ‏Password Never Expires‏ را بردارید. حال دکمه ‏OK‏ را بزنید.‏

اکنون رمز عبور کاربری شما دارای محدودیت زمانی 14 روزه شده است و پس از 14 روز منقضی می‌شود.‏

برای تغییر تاریخ انقضا از 14 روز به تعداد روزهای دیگر باید مرحله دوم ترفند را اجرا کنید:‏

از منوی ‏Start‏ وارد ‏Run‏ شوید و عبارت ‏regedit‏ را وارد کنید و ‏Enter‏ بزنید تا رجیستری ویندوز باز شود.‏

این مسیر را دنبال کنید:‏

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersionWinlogon

اکنون از قسمت دیگر صفحه ‏passwordexpirywarning‏ را یافته و روی آن دو بار کلیک کنید. در پنجره کوچک باز شده تیک گزینه ‏Decimal‏ را بزنید تا تغییرات راحت‌تر باشد. حال کافی است به جای عدد 14 تعداد روزهایی که می‌خواهید پسورد پس از ثبت منقضی شود را وارد کنید. پس از ثبت تعداد روزها و تغییر آن دکمه ‏OK‏ را بزنید و رجیستری را ببندید تا تغییرات ذخیره شود.‏

اکنون پسورد شما پس از تاریخ ثبت آن پس از گذشت تعداد روزهای تعیین شده منقضی و حذف می‌شود.

منبع : سایت تبیان



:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام

 

 


انسان و طبیعت از ابتدای خلقتشان در حال تكامل، رشد و دگرگونی بوده اند، انسان به طور فطری نیازمند كشف، پیشرفت و تغییر است و به طور مداوم به خلق ایده‌های نوین می‌پردازد؛ ایده‌هایی كه به ایجاد فناوری‌های جدید و كارآفرینی منجر می‌شود مانند اختراع ربات ها.

نوعی از روباتها هستند که به آنها روباتهای انسان نما گفته می شود، مکانیزم این نوع از روباتها دارای یک سر، دو بازو و دو پا است که می توانند به خوبی یک انسان حرکت کنند .

هوشمندترین ابزار ساخت بشر

هنگامی که روبات های صنعتی برای اولین بار در سال 1960 معرفی شدند در ابتدا در خطوط مونتاژ خودروها و کامپیوترها هنوز در مراحل ابتدایی تکامل خود قرار داشتند به همین سبب تنها روبات ها برای انجام مجموعه ای از حرکات تکراری از پیش تعیین شده و سخت  طراحی شده بودند.

شركت فاکسکان از جمله شرکت هایی است كه از روبات برای انجام دادن مراحل مختلف تولید و مونتاژ استفاده می كند. جالب است بدانید که برخی از كارگران این شركت اقدام به خودكشی كردند به همین خاطر شركت تصمیم گرفت از ربات ها استفاده كند چرا كه ربات به حقوق و مزایا نیاز ندارد و خودکشی هم نمی کند بنابراین این تصمیم جدید فاکسکان در راستای کمتر شدن این فشار ها هم بوده است .

هوشمندترین ابزار ساخت بشر

كمك كردن ربات ها فقط به همین زمینه ها ختم نمی شود بلكه فناوری ربات ها هر روز در حال پیشرفت است .

اكتاویا

محققان روبات آتش‌نشانی به نام اكتاویا را طراحی کرده‌اند که برای انجام عملیات اطفای حریق بر روی کشتی به صورت «شانه به شانه با انسان» کار می کند و علاوه بر اجرای دستورات کلامی، با ملوانان همکاری می‌کند .

این ربات دارای معایبی نیز هست. به نظر می‌رسد که اکتاویا هیچ عجله‌ای برای اطفای این آتش شبیه ‌سازی شده بر عرشه کشتی ندارد. اگر تنها یک چیز باشد که تمام آتش‌نشانان دارای گوشت و خون درک می‌کنند، این است زمانی‌که کشتی شما در وسط اقیانوس آتش گرفته است، هیچ ثانیه اضافه‌ای وجود ندارد.

اگر بتوان با كمك نرم افزار ماشین ها را واداشت كه مثل انسان فكر و استدلال نمایند می توان امیدوار بود كه در آینده ای نزدیك ربات های قاضی داشته باشیم !

پلتفرم این روبات چیز کاملا جدیدی است. با بهبود و تقویت واسط کاربری آن، این ربات می تواند مکان‌هایی برود که آتش ‌نشانان انسانی نمی‌توانند بروند. همچنین با استفاده از ابزارهای مختلف مطابق با نوع و رفتار آتشی که با آن سر و کار دارد ، قادر خواهد بود تا استراتژی مناسب را برای خاموش کردن سریع و موثر آن به کار گیرد .

هوشمندترین ابزار ساخت بشر

كمك ربات به انسان ها در مواردی كه انسان كار زیادی نمی تواند انجام دهد بسیار قابل اهمیت است.

ماموریت‌های تجسس و مراقبت انسانی برای به دست آوردن اطلاعات سودمند بسیار حیاتی است. اما فرستادن یک سرباز به نواحی حساس اغلب بسیار خطرناک است برای رفع این مشکل، دانشمندان موفق شده‌اند روبات‌هایی را خلق کنند که می تواند این کار را انجام دهند.

Snakebot دانشمندان روباتی به نام Snakebot را طراحی كردند که قطعات پلیمری توسط مفاصل انعطاف‌پذیر به یکدیگر متصل شده‌اند و از یک موتور الکتریکی نیرو می‌گیرد و می‌تواند با استفاده از حسگرهای مخصوص محیط اطراف خود را مدل سازی كرده و با شناسایی خطرات بالقوه، ماموریت‌های تجسسی را انجام دهد  و مخفی‌گاه‌های مناسب را مکان‌یابی کند. این روبات می‌تواند از طریق خطوط لوله فاضلاب نفوذ کند، زیر کف ساختمان‌ها بخزد و برای داشتن چشم‌انداز بهتری جمع شود و صاف بایستد. این روبات می‌تواند یکی از قطعات خود را جدا کند و در مسیر خود جا بگذارد، میکروفون‌های مخفی در محل نصب کند و حتی برای ماموریت‌های ترور کلاهک جنگی حمل کند.

چگونگی حركت Snakebot

کنترل حرکت به نرم‌افزاری وابسته است که از بین خزیدن، غلتیدن و حرکت مارپیچی، بهترین شیوه جابجایی را برای هر وضعیت تعیین می‌کند. حرکت از پهلو سریع‌تر است اما نیازمند انقباض‌های مناسب است.

روبات Snakebot همچنین می‌تواند روی انتهای خود بلند شود و از پله‌ها و سایر موانع عمودی بالا برود.

هوشمندترین ابزار ساخت بشر

وجود چهار میکروفون جهت محور، روبات را قادر می‌سازد تا انسان‌هایی را که در حال نزدیک شدن هستند، شناسایی کند .

 Snakebotبا دوربین های لیزری خود به اسکن کردن محیط می پردازد و با اتصال نقاط به یکدیگر، آنها را به مدلی سه ‌بعدی از محیط پیرامون تبدیل می‌کند. با استفاده از این مدل، روبات قادر است مواردی را كه غیر عادی به نظر می رسد تشخیص دهد، نقاط پنهان شدن را شناسایی و به سمت آنها حرکت کند و از نواحی که احتمال دیده شدن در آنها وجود دارد اجتناب کند.

اگر بتوان با كمك نرم افزار ماشین ها را واداشت كه مثل انسان فكر و استدلال نمایند می توان امیدوار بود كه در آینده ای نزدیك ربات های قاضی داشته باشیم !

 منبع :  تبیان



:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام

کتاب الکترونيکي چيست؟
کتاب الکترونيکي را به طور ساده مي توان اين گونه تعريف کرد: " دخيره اطلاعات يک کتاب در
قالب ديجيتال به صورتي که بتوان آن را بر روي صفحه کامپيوتر مشاهده کرد." کتاب هاي
الکترونيکي را مي توان روي محمل هاي ديجيتالي نظير "ديسک فشرده"، "ديسک فشرده
ديجيتالي"، شبکه جهاني وب، و جز آن منتشر کرد. براي مثال، بسياري از منابع مرجع نظير دايرة
المعارف بريتانيکا، دايرة المعارف آمريکانا، فرهنگ و بستر، فرهنگ آکسفور و از اين قبيل، علاوه بر
قالب چاپي، بر روي ديسک فشرده و نيز شبکه جهاني وب قابل دستيابي هستند .
در سال هاي اخير، ناشران منابع مرجع سعي کرده اند تا علاوه بر لوح فشرده، انتشارات خود را از
طريق شبکه جهاني وب در محيطي فراگيرتر، ارزان تر، و با قابليت هاي چند رسانه اي و فرامتني در
دسترس طيف وسيعي از خوانندگان قرار دهند .
کتاب هاي الکترونيکي را مي توان به دو صورت در محيط وب شناسايي کرد. برخي کتاب هاي
الکترونيکي، شکل چاپي ندارند و فقط در قالب ديجيتالي منتشر مي شوند . همه فرآيند نشر کتاب از
زمان تأليف تا قرار گرفتن در محيط وب، به صورت الکترونيکي انجام مي شود. بنابراين چنين کتاب
هايي را نمي توان در جهان چاپي و کتابخانه هاي سنتي يافت و از اين لحاظ اثري منحصر به فرد به
شمار مي آيند. اين بخش از عرصه نشر کتاب هاي الکترونيکي هنوز با مشکلات حقوقي، معنوي، و
اقتصادي روبه رو است. در واقع، ناشران به اين نکته مهم پي برده اند که چه از نظر رقابت با ديگران و
چه از لحاظ پاسخ گويي به نيازهاي جامعه جديدي از مخاطبان يعني"خوانندگان اينترنتي"، چاره اي
جز توجه به امکانات و قابليت هاي نشر اينترنتي ندارند و ناچار به نقش آفريني در اين محيط هستند.
بخش دوم از کتاب هاي الکترونيکي در محيط وب، در واقع شکل الکترونيکي نسخه هاي چاپي
منتشر شده به شمار مي آيند که ناشران آن ها را از طريق وب نيز دسترس پذير کرده اند. اين گروه
کتاب هاي الکترونيکي به سرعت در حال توسعه و گسترش هستند .
● انواع کتاب هاي الکترونيکي
کتاب هاي الکترونيکي، با توجه به ويژگي ها، امکانات، و کاربردهايشان به گروه هاي زير تقسيم مي
شوند :
۱ ) کتاب هاي الکترونيکي فقط متن  در اين دسته، کتاب هاي الکترونيکي فقط شامل اطلاعات متني
هستند و هيچ گونه تصوير، نمودار و جز آن را شامل نمي شوند .
۲ ) کتاب هاي الکترونيکي داراي تصاوير اسکن شده  در کنار اطلاعات متني، تعدادي تصوير اسکن
شده نيز وجود دارد .
۳ ) کتاب هاي الکترونيکي با تصاوير متحرک  در کنار اطلاعات متني، تعدادي تصوير انيميشن و يا
قطعاتي از فيلم نيز وجود دارد .
۴ ) کتاب هاي الکترونيکي سخن گو  اين دسته کتاب هاي الکترونيکي با استفاده از امکانات صوتي
و الکترونيکي تا حدي با کاربر رابطه برقرار مي کنند .
۵ ) کتاب هاي الکترونيکي چند رسانه اي  در اين دسته از کتاب هاي الکترونيکي يک رابطه چند
رسانه اي و دو سويه ميان کتاب و خواننده برقرار مي شود. اين دسته کاملاً با کتاب هاي سنتي و چاپي
متفاوتند و امکانات کمکي براي جستجو و تحقيق در آن ها در نظر گرفته شده است .
کتاب هاي الکترونيکي در محيط وب بيشتر در قالب PDF ، HTML ، و يا متن ساده در دسترس قرار
مي گيرند. براي مطالعه برخي کتاب هاي الکترونيکي بايد همه متن کتاب ها را به کامپيوتر شخصي
خود انتقال داد و يا صفحه يا فصل آن ها را مطالعه کرد .
● ارزش هاي افزوده نشر کتاب در محيط وب
فرآيندهايي که ارزش هاي جديدي به نشر کتاب در محيط وب مي افزايند، عبارتند از :
الف( دسترسي هم زمان به نسخه اي واحد از کتاب الکترونيکي :
محيط وب اين امکان را در اختيار ناشران و نويسندگان قرار مي دهد تا بتوانند نسخه اي واحد از
کتاب هاي خود را به طور هم زمان در دسترس تعداد بي شماري از خوانندگان قرار دهند و بدين
ترتيب در هزينه هاي گزاف چاپ، صحافي، و توزيع کتاب با شمارگان بالا صرفه جويي کنند. به تعبير
ديگر، فقط کافي است يک نسخه از کتاب توليد شود و در محيط وب در دسترس قرار گيرد، بدين
ترتيب همه خوانندگان قادر خواهند بود به طور هم زمان کتاب مورد نظر را مطالعه کنند. بديهي است
که اين خود يکي از مهم ترين ارزش هاي افزوده محيط وب نسبت به کتاب هاي چاپي است .
در دنياي چاپ بايد براي هر خواننده، يک کتاب توليد شود که منجر به افزايش هزينه هاي انتشار مي
شود. اهميت اين موضوع هنگامي آشکار مي شود که ناشري توانايي مالي براي چاپ يک اثر با
مخاطبان کم را نداشته باشد. اين موضوع به ويژه در خصوص انتشار کتاب هاي تخصصي در کشور ما
بيشتر به چشم مي خورد، زيرا تعداد بسيار کمي از خوانندگان ممکن است آن ها را خريداري کنند.
محيط وب اين امکان را به ناشران مي دهد تا با کم ترين هزينه ممکن، چنين منابعي را به صورت
الکترونيکي در دسترس تعداد بي شماري از خوانندگان قرار دهند .
ب( افزودن اطلاعات چند رسانه اي :
محيط وب، اين امکان را مي دهد تا به راحتي علاوه بر متن، صوت، تصوير، و ويدئو نيز در کتاب هاي
الکترونيکي گنجانده شود. در دنياي چاپي فقط مي توان عکس هاي رنگي يا سياه و سفيد را به کتاب
اضافه کرد و امکان استفاده از صوت، انيميشن، و ويدئو به عنوان بخشي از کتاب و يا اطلاعات
تکميلي به منظور تفهيم هر چه بهتر مفاهيم وجود ندارد. چنين رويکردي امروزه، به ويژه در برخي
دايرة المعارف ها، و فرهنگ هاي موجود در محيط وب ديده مي شود. تلفظ صحيح کلمات، استفاده از
موسيقي، کلام، انيميشن، و ويدئو براي تشريح مفاهيم نوشتاري در کتاب هاي الکترونيکي به ويژه
کتاب هاي کودکان از اهميت بسزايي برخوردار است. محيط وب علاوه بر اين که امکان افزودن
اطلاعات چند رسانه اي را به قالب هاي مختلف مي دهد، محدوديت اشغال فضاي زياد از حافظه را در
ديسک هاي فشرده ندارد .
پ( امکانات جستجوي اطلاعات :
از طريق ديجيتالي کردن متن يک کتاب، مي توان امکانات جستجوي مختلفي را براي کاوش يک يا
چند کليدواژه در متن کامل کتاب و يا در فصل و صفحه اي مشخص پيش بيني کرد. اگر چه، تنها نمايه
چاپي در انتهاي کتاب براي دسترسي به موضوعات مورد نظر بسيار ارزشمند است، ولي تهيه نمايه
مناسب و کارآمد نياز به صرف هزينه از سوي ناشر و بهره گيري از نمايه سازان متخصص و حرفه اي
دارد. ناشران مي توانند از يک برنامه جستجو که از خصوصيات و امکانات کاوش مناسب برخوردار
باشد، به عنوان ابزار جايگزين نمايه کتاب براي جستجوي اطلاعات در کتاب هاي الکترونيکي
استفاده کنند .
ت( انعطاف پذيري بيشتر براي اصلاح و يا انتشار ويرايش جديد :
محيط وب به ناشران و نويسندگان امکان مي دهد تا به سرعت، حتي چند هفته پس از انتشار يک
کتاب به اصلاح يا انتشار ويرايش هاي جديد اثر مورد نظر بپردازند. انجام چنين فرايندي در محيط
الکترونيکي بسيار سريع و کم هزينه است، زيرا در بيشتر مواقع بخش کمي از کتاب بازنگري مي
شود. اين در حالي است که در کتاب هاي چاپي بايد حتي براي اصلاح يک صفحه، همه کتاب را
مجدداً به چاپ رساند که خود هزينه زيادي براي ناشر در پي دارد يکي ديگر از ارزش هاي افزوده
محيط وب براي نشر کتاب، ارائه ويرايش جديدي از يک کتاب قبل از انتشار نسخه چاپي و توزيع آن
در بازار نشر است. در واقع، از آن جايي که فرايند چاپ، آماده سازي، و توزيع کتاب هاي چاپي بسيار
زمانبر است، از طريق قرار دادن نسخه اي از کتاب در محيط وب مي توان به سرعت ويرايش جديد را
در دسترس خوانندگان مشتاق قرار داد .
● مهم ترين مزاياي نشر کتاب در محيط وب از نظر ناشران
۱ ) کاهش هزينه هاي توليد و چاپ کتاب :
انتشار فقط يک نسخه از کتاب هاي الکترونيکي در محيط وب و دسترسي هم زمان همه خوانندگان
به آن، موجب مي شود تا برخلاف کتاب هاي چاپي نياز به انتشار شمارگاني بالا از يک کتاب نباشد.
البته تهيه و قراردادن يک کتاب الکترونيکي در محيط وب داراي هزينه هاي جانبي براي ناشران نظير
ثبت حوزه، خريد فضا در محيط وب، طراحي گرافيکي، حفظ و نگه داري سايت، نوشتن برنامه جستجو
و پايگاه اطلاعاتي، ورود اطلاعات، خريد تجهيزات کامپيوتري و شبکه، و موارد ديگر است، ولي
بسياري از امکانات و تجهيزات فوق مي توانند در نشر کتاب هاي الکترونيکي ديگر نيز استفاده شوند
و در واقع فقط يک بار ناشر هزينه شوند .
۲ ) عدم نياز به فضاي فيزيکي براي انبار کردن کتاب :
يکي از مشکلاتي که ممکن است ناشران با آن روبه رو شوند، انبارکردن کتاب ها قبل از توزيع و نيز
نگه داري نسخه هاي اضافي است. نشر کتاب در قالب الکترونيکي نياز به فضاي فيزيکي براي
انبارکردن کتاب ندارد، زيرا همه اطلاعات در قالب ديجيتال ذخيره مي شود. علاوه بر اين، اگر محيط
نگه داري کتاب ها از شرايط مناسبي نظير رطوبت ، گرما، نور و جز آن برخوردار نباشد، به نسخ چاپي
به مرور زمان آسيب خواهد رسيد. ولي کيفيت اطلاعات ديجيتال همواره يکسان مي ماند .
۳ ) عدم نياز به توزيع و ارسال کتاب به نقاط ديگر :
يکي از مشکلاتي که ناشران به ويژه در کشور ما با آن رو به رو هستند، عدم توزيع سريع، مناسب و
کم هزينه کتاب ها در شهرهاي مختلف است. کتاب هاي الکترونيکي نياز به توزيع و يا ارسال به نقاط
ديگر ندارند، اما بايد به نحو مناسبي خوانندگان را از انتشار آن ها مطلع ساخت. چنين فرايندي مي
تواند از طريق مطبوعات، سايت وب، پست الکترونيکي، و تبليغات چاپي انجام شود. به تعبير ديگر
کتاب هاي الکترونيکي را نمي توان در پشت ويترين کتاب فروشي ها نمايش داد .
۴ ) عدم برگشت کتاب از سوي کتاب فروشان به دلايل مختلف :
از آن جا که تنها يک نسخه از کتاب الکترونيکي توليد مي شود و در محيط وب در دسترس قرار مي
گيرد، ناشران هيچ گاه با مشکل برگشت کتاب از سوي کتاب فروشان و توزيع کنندگان روبه رو
نخواهند شد .
۵ ) سرعت بخشيدن به چرخه نشر کتاب
نشر کتاب در قالب الکترونيکي بسياري از موانع بر سر راه چاپ کتاب به صورت سنتي را از ميان بر
مي دارد، براي مثال ديگر نيازي به ارسال کتاب به چاپخانه، بررسي کيفيت چاپ، صحافي، و توزيع و
ارسال به کتاب فروشي ها نيست . اما اين موضوع هنگامي حاصل مي شود که قبلاً سياست گذاري
صحيح و راهبردي براي نشر کتاب به صورت الکترونيکي انجام شده باشد .
۶ ) خريد پيوسته کتاب :
منظور از"خريد پيوسته کتاب" اين است که خوانندگان مي توانند از هر کجا پس از مطالعه معرفي و
يا نقد و بررسي کتاب، به سفارش و خريد آن اقدام کنند . يکي از محدوديت هاي شيوه هاي سنتي
توزيع کتاب اين است که خوانندگان مجبور هستند به کتاب فروشي ها يا منابع معرفي کتاب مراجعه
کنند و اين در حالي است که اين موضوع فقط شامل خوانندگان در يک منطقه جغرافيايي خاص مي
شود .
در نظام خريد پيوسته کتاب از طريق اينترنت، هر کس از هر کجا و در هر زمان مي تواند به سايت
ناشر مراجعه کند و پس از مطالعه مقدماتي کتاب مورد نظر، به انتخاب و سفارش آن بپردازد. همين
موضوع باعث مي شود که ناشران بتوانند خوانندگان بيشتري را در مناطق جغرافيايي ديگر جذب
نمايند و محدوديت هاي مکاني و فيزيکي را براي نمايش انتشارات خود از ميان بردارند هم اينک،
تقريباً همه ناشران معروف و معتبر داراي سايت وب هستند و امکان خريد پيوسته انتشارات خود را
مي دهند .
۷ ) جلوگيري از تمام شدن نسخه هاي چاپي :
يکي از مشکلاتي که خوانندگان به ويژه براي خريد کتاب هاي مرجع پر استفاده و کمياب با آن
رو به رو هستند، دسترسي به آثاري است که همه نسخه هاي چاپي آن ها در بازار نشر به فروش رفته
و ناشر به دلايل مختلف ديگر اقدام به انتشار چاپ هاي جديد از آن نکرده است. به اين گونه کتاب ها
اصطلاحاً کتاب هاي خارج از چاپ مي گويند. نشر کتاب در محيط وب اين فرصت را به ناشران مي
دهد که هيچ گاه با مشکل به اتمام رسيدن نسخه هاي چاپي روبه رو نشوند و خوانندگان همواره
بتوانند براي خريد کتاب مورد نظر اقدام کنند .
۸ ) فرصت بيشتر براي انتشار عناوين بيشتر و آثار الکترونيکي :
توليد فقط يک نسخه کتاب در قالب الکترونيکي، دسترسي تعداد زيادي از خوانندگان به يک نسخه
از کتاب به طور هم زمان، و موارد ديگر منجر به کاهش هزينه توليد کتاب مي شود و بدين ترتيب
ناشران فرصت بيشتري پيدا مي کنند تا به انتشار عناوين بيشتري از کتاب هاي ويژه در زمينه هاي
تخصصي بپردازند. به عبارت ديگر امروز ديده مي شود که بيشتر ناشران خصوصي، به دليل
محدوديت هاي مالي تمايل دارند عناويني را که مخاطبان بيشتري دارند به چاپ برسانند تا سود
بيشتري کسب نمايند، نشر الکترونيکي در محيط وب تا حدودي مي تواند ناشران را به سوي انتشار
کتاب هاي تخصصي يا متعلق به نويسندگان ناشناخته سوق دهد .

نقل از مخزن esalehin.ir



:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام


گفتارى در كيفيت تناسل طبقه دوم از انسان(فرزندان بلا فصل آدم ) ع )
تناسل طبقه اول انسان، يعنى آدم و همسرش از راه ازدواج بوده است كه نتيجه اش متولد شدن
پسران و دخترانى و به عبارت ديگر خواهران و برادرانى گرديده است و در اين باره بحثى نيست،
بحث در اين است كه طبقه دوم بشر يعنى همين خواهران و برادران چگونه و با چه كسى ازدواج
كرده اند؟آيا ازدواج در بين خود آنان بوده و يا به طريقى ديگر صورت گرفته است؟از ظاهر اطلاق
آيه شريفه زير كه مى فرمايد:
"و بث منهما رجالا كثيرا و نساء..."
به بيانى كه گذشت بر مى آيد كه در انتشار نسل بشر غير از آدم و همسرش هيچ كس
ديگرى دخالت نداشته، و نسل موجود بشر منتهى به اين دو تن بوده و بس، نه هيچ زنى از غير
بشردخالت داشته، و نه هيچ مردى، چون قرآن كريم در انتشار اين نسل تنها آدم و حوا را
مبدادانسته، و اگر غير از آدم و حوا مردى يا زنى از غير بشر نيز دخالت مى داشت، مى فرمود: "و
بث منهما و من غيرهما"، و يا عبارتى ديگر نظير اين را مى آورد تا بفهماند كه غير از آدم و
حواموجودى ديگر نيز دخالت داشته و معلوم است كه منحصر بودن آدم و حوا در مبدايت انتشار
نسل،اقتضا مى كند كه در طبقه دوم ازدواج بين خواهر و برادر صورت گرفته باشد.
و اما اينكه چنين ازدواجى در اسلام حرام است و بطورى كه حكايت شده در سايرشرايع نيز حرام
و ممنوع بوده ضررى به اين نظريه نمى زند، براى اينكه تحريم حكمى است تشريعى، كه تابع
مصالح و مفاسد است، نه حكمى تكوينى(نظير مستى آوردن شراب) و غيرقابل تغيير، و زمام
تشريع هم به دست خداى سبحان است، او هر چه بخواهد مى كند و هرحكمى بخواهد مى راند، چه
مانعى دارد كه يك عمل را در روزى و روزگارى جايز و مباح كند، و در روزگارى ديگر حرام نمايد،
در روزى كه جز تجويزش چاره اى نيست تجويز كند ودر روزگارى ديگر كه اين ضرورت در كار
نيست تحريم كند، ازدواج خواهر و برادر را در روزگارى كه تجويزش باعث شيوع فحشا و
جريحه دار شدن عفت عمومى نمى شود تجويز كند و در روزگارى ديگركه باعث اين محذور
مى شود تحريم كند.
خواهى گفت كه تجويز چنين ازدواجى هم مخالف با فطرت بشر و همچنين، مخالف باشرايع انبيا
است كه آن نيز طبق فطرت است، همچنان كه خداى عز و جل فرموده:
"فاقم وجهك للدين حنيفا فطرت الله التى فطر الناس عليها لا تبديل لخلق الله ذلك الدين
 القيم" (1)
و حاصل مفاد آيه اين است كه شرايع الهى همه مطابق با فطرت است و دين پايدار هم دينى
است كه چنين باشد.
در پاسخ مى گوئيم: اين سخن كه ازدواج خواهر و برادر منافى با فطرت باشد درست نيست و
فطرت چنين ازدواجى را صرفا به خاطر اينكه ازدواج خواهر و برادر است نفى نمى كند و از آن تنفر
ندارد، بلكه اگر نفى مى كند و اگر از آن تنفر دارد براى اين است كه باعث شيوع فحشا و منكرات
مى شود و باعث مى گردد غريزه عفت باطل گردد و عفت عمومى لكه دار شود.
و پر واضح است كه شيوع فحشا بوسيله ازدواج خواهر و برادر در زمانى است كه جامعه گسترده اى
از بشر وجود داشته باشد و اما در روزگارى كه در تمامى روى زمين غير ازچند پسر و چند دختر
از يك پدر و مادر وجود ندارند و از سوى ديگر مشيت خداى تعالى تعلق گرفته كه همين چند تن
را زياد كند، و افرادى بسيار از آنان منشعب سازد، ديگر عنوان فحشابر چنين ازدواجى منطبق و
صادق نيست.
پس اگر انسان امروز از چنين تماس و چنين جماعى نفرت دارد به خاطر علتى است كه گفتيم، نه
اينكه به حسب فطرت از آن متنفر باشد، به شهادت اينكه مى بينيم مجوسيان در
قرنهائى طولانى(بطورى كه تاريخ ذكر مى كند)ازدواج بين خواهر و برادر را مشروع مى دانستند و از
آن متنفر نبودند و هم اكنون بطور قانونى در روسيه(بطورى كه نقل شده)و نيز بطور غير قانونى
يعنى به عنوان زنا در اروپا انجام مى شود.
يكى از عادات كه در اين ايام در ملل متمدن اروپا و آمريكا معمول است اين است كه دوشيزگان
قبل از ازدواج قانونى و قبل از رسيدن به حد بلوغ سنى ازدواج، بكارت خود را زايل مى سازند و
آمارى كه در اين باره گرفته شده به اين نتيجه رسيده كه بعضى از اين افضاها ازناحيه پدران و
برادران دوشيزگان صورت مى گيرد.
بعضى ها گفته اند: اينگونه ازدواج با قوانين طبيعى يعنى قوانينى كه قبل از پيدايش مجتمع صالح
در بشر به منظور سعادتش، در انسان ها جارى بوده نمى سازد، زيرا اختلاط و انسى كه در بين افراد
يك خانواده برقرار است غريزه شهوت و عشق ورزى و ميل غريزى را در بين خواهران و برادران
باطل مى كند، و به قول مونتسكيو حقوقدان معروف در كتابش روح القوانين:
"علاقه خواهر برادرى غير از علاقه شهوانى بين زن و مرد است"ليكن اين سخن درست نيست.
اولا: به همان دليلى كه خاطرنشان كرديم و ثانيا: به فرض هم كه قبول كنيم منحصر در
مواردمعمولى است، نه در جائى كه ضرورت آن را ايجاب كند، يعنى قوانين وضعى طبيعى
نتواندصلاح مجتمع را تامين كند كه در چنين صورتى چاره اى جز اين نيست كه قوانين غير
طبيعى مورد عمل قرار گيرد و اگر قرار باشد بطور كلى جز قوانين طبيعى پذيرفته نشود، بايد
بيشتر قوانين معمول و اصول داير در زندگى امروز هم دور ريخته شود، (در متن عربى
كلمه"لا"در جمله "بما لا تكون"غلط است).
بحث روايتى(در باره خلقت آدم، صله رحم و...)
در كتاب توحيد از امام صادق ع روايتى آورده كه در ضمن آن به راوى فرموده: شايد شما گمان
كنيد كه خداى عز و جل غير از شما هيچ بشر ديگرى نيافريده، نه، چنين نيست، بلكه هزار هزار
 آدم آفريده كه شما از نسل آخرين آدم از آن آدم ها هستيد ( 2)
مؤلف قدس سره: ابن ميثم نيز در شرح نهج البلاغه خود حديثى به اين معنا از امام باقرع نقل
.  كرده ( 3)و صدوق نيز همان را در كتاب خصال خود آورده ( 4)
و در خصال از امام صادق ع روايت آورده كه فرمود: خداى عز و جل دوازده هزار عالم آفريده كه
هر يك از آن عوالم از هفت آسمان و هفت زمين بزرگتر است و هيچيك ازاهالى يك عالم به
 ذهنش نمى رسد كه خداى تعالى غير عالم او عالمى ديگر نيز آفريده باشد ( 5)
و در همان كتاب از امام باقر ع روايت كرده كه فرمود: خداى عز و جل درهمين زمين از روزى كه
آن را آفريده، هفت عالم خلق كرده)و سپس بر چيده(و هيچيك ازآن عوالم از نسل آدم ابو البشر
نبودند و خداى تعالى همه آنها را از پوسته روى زمين آفريد و نسلى رابعد از نسل ديگر ايجاد كرد
و براى هر يك عالمى بعد از عالم ديگر پديد آورد تا در آخر آدم ابو البشر را بيافريد و ذريه اش را
 از او منشعب ساخت... ( 6)
و در نهج البيان شيبانى از عمرو بن ابى المقدام از پدرش ابى المقدام روايت آورده كه گفت: من از
امام ابى جعفر ع پرسيدم: خداى عز و جل حوا را از چه آفريد؟ فرمود: اين مردم در اين باره چه
مى گويند؟عرضه داشتم: مى گويند او را از دنده اى از دنده هاى آدم آفريد، فرمود: دروغ مى گويند،
مگر خدا عاجز بود كه او را از غير دنده آدم خلق كند؟عرضه داشتم: فدايت شوم پس او را از چه
آفريد؟فرمود: پدرم از پدران بزرگوارش نقل كرده كه گفتند:
رسول خدا)ص(فرمود: خداى تبارك و تعالى قبضه اى)مشتى(از گل را قبضه كرد و آن را با دست
راست خود مخلوط نمود)كه البته هر دو دست او راست است(و آنگاه آدم را از آن گل آفريد و
 مقدارى زياد آمد حوا را از آن زيادى خلق كرد ( 7)
مؤلف قدس سره: نظير اين روايت را مرحوم صدوق از عمر و نامبرده نقل كرده و در اين ميان
رواياتى ديگر نيز هست كه دلالت دارد بر اينكه حوا را از پشت آدم يعنى از كوتاهترين ضلع او)كه
سمت چپ او است(خلق كرده و همچنين در تورات در فصل دوم از سفر تكوين چنين آمده، ليكن
هر چند چنين چيزى فى نفسه مستلزم محال عقلى نيست، اما آيات كريمه قرآن از چيزى كه بر
 آن دلالت كند خالى است ( 8)
و در احتجاج از امام سجاد ع آمده كه در حديثى و گفتگوئى كه با مردى قرشى داشته سخن
بدينجا رسانده كه: "هابيل"، با"لوزا"خواهر همزاى"قابيل"ازدواج كرد و" قابيل"با"اقليما"،
همزاى هابيل، راوى مى گويد: مرد قرشى پرسيد: آيا هابيل و قابيل خواهران خود را حامله
كردند؟فرمود: آرى، مرد عرضه داشت: اينكه عمل مجوسيان امروزاست، راوى مى گويد: حضرت
فرمود: مجوسيان اگر اين كار را مى كنند و ما آن را باطل مى دانيم براى اين است كه بعد از تحريم
خدا آن را انجام مى دهند، آنگاه اضافه نمود: منكراين مطلب نباش براى اينكه درستى اين عمل در
آن روز و نادرستيش در امروز حكم خدا است كه چنين جارى شده، مگر خداى تعالى همسر آدم را
از خود او خلق نكرد؟در عين حال مى بينيم كه او را بر وى حلال نمود، پس اين حكم شريعت آن
 روز فرزندان آدم و خاص آنان بوده و بعدها خداى تعالى حكم حرمتش را نازل فرمود... ( 9)
مؤلف قدس سره: مطلبى كه در اين حديث آمده موافق با ظاهر قرآن كريم و هم موافق با اعتبار
عقلى است، ولى در اين ميان روايات ديگرى است كه معارض با آن است و دلالت دارد بر اينكه
اولاد آدم با افرادى از جن و حور كه برايشان نازل شدند ازدواج كردند، (و اين روايات با اعتبار
عقلى درست در نمى آيد، زيرا خلقت جن و حوريان بهشتى مادى نيست و غيرمادى نمى تواند
فرزند مادى بزايد)و خواننده محترم از آنچه گذشت حق مطلب را دريافت نمود. كتاب : تفسير
الميزان ج 4 ص 228
نويسنده : علامه طباطبايى
پى نوشت ها:
" 1) "سوره روم آيه 33
2) توحيد ص 277 ح 2 طبع طهران.
. 3) شرح نهج البلاغة ابن ميثم ج 1 ص 173
. 4) خصال ج 2 ص 652 ح 54
. 5) خصال ج 2 ص 639 ح 14
. 6) خصال ج 2 ص 358 ح 45
. 7)تفسير برهان ج 1 ص 336 ح 13
. 8) علل الشرايع ج 1 ص 17 ب 17 ح 1
9) احتجاج طبرسى ج 2 ص 44 طبع نجف.



:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام

 

دانلود Botanicula - بازی موجودات كوچك بوتانیکولا

در بازی Botanicula، ماجراجویی از بالای یک درخت شروع می شود که برگ های آن به رنگ سبز و شاخه های آن از همه نوع میوه ای پر شده و خانه 5 دوست به نام های آقای فانوس، آقای چوبخوار، آقای خشخاش، آقای پَر، خانم قارچ كه هر كدام دارای مهارت ها و توانایی های خاص خود هستند در بالای این درخت قرار دارد. گروهی از انگل های گرسنه به این جنگل هجوم آورده اند و سعی در نابود کردن جنگل و افراد ساکن در آن را دارند. آن ها تصمیم دارند تا برای شام خود به خانه این 5 دوست حمله کنند. حالا این دوستان کوچولو باید برای نجات خود و یک بذر کوچک که آخرین بازمانده درختان جنگل است و در شکم آقای فانوس پنهان شده تلاش کنند تا بتوانند از جنگل خارج شده و از دست هیولاهای انگلی بگریزند. در بین راه آنها دچار تله و دام هایی می شوند که این هیولاها بر سر راهشان قرار داده اند. برای گذر کردن از این تله ها آنها باید در 150 مرحله متنوع و جذاب یک سری پازل ها که هر کدام از آن ها راه حلی مبتکرانه و خلاقانه دارند را حل کنند تا بتوانند این دام ها را از سر راه برداشته و راه خروج را پیدا کنند. با افزایش سطح امتیازات در هر مرحله به شما به صورت پنهانی پاداش داده می شود. بازی با انیمیشن های جذاب، موسیقی های بانشاط و فوق العاده و گیم پلی مسحور کننده خود به گونه ای است که علاوه بر کوچکتر ها بزرگترهای خانواده را نیز به پای کامپیوتر کشانده و ساعت های زیادی آنان را مجذوب خود می کند.

کلمه رمز جهت بازگشایی فایل فشرده عبارت www.asandownload.com می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 563
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی پدرام


یکی از امکانات جدیدی که در آفیس 2013 وجود دارد امکان مشاهده و ویرایش مستقیم فایل‌های PDF در Word 2013 است. در نسخه‌های قبلی آفیس امکان ذخیره فایل با فرمت PDF وجود داشت اما ویرایش آن امکان‌پذیر نبود. کپی کردن متون داخل فایل PDF نیز راه قابل اطمینانی برای این کار نیست چرا که معمولاً متون فارسی به صورت صحیح کپی نمی‌شوند. به وسیله این قابلیت می‌توانید فایل‌های PDF را ویرایش کرده و در نهایت آن‌ها را به صورت فایل Word ذخیره کنید. در این ترفند به نحوه انجام این کار می‌پردازیم.

بدین منظور:
کافی است نرم‌افزار Word 2013 را اجرا کنید.
سپس از طریق منوی File و کلیک بر روی دکمه Open فایل PDF مورد نظر را فراخوانی کنید.
در صورتی که فایل PDF مذبور حالت استاندارد داشته و به صورت حفاظت‌شده نباشد می‌توانید فایل PDF را در محیط Word ویرایش کرده و در نهایت آن را با فرمت دلخواه ذخیره کنید.
همچنین دیگر نیاز به نصب یک نرم‌افزار مجزا برای مشاهده فایل‌های PDF نداشته و می‌توانید این فایل‌ها را در محیط Word نیز مشاهده کنید.



:: بازدید از این مطلب : 452
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 شهريور 1391 | نظرات ()