نوشته شده توسط : علی پدرام

 

اينترنت همراه، در کنار تمام ويژگي‌هاي مثبت خود، هزينه‌هاي بالايي را نيز براي کاربران به همراه دارد. در اين مقاله به معرفي5 روش براي مصرف کمتر ديتا در گوشي‌هامي پردازيم.

فعال سازي Data Saver در کروم
اولين قدم، بهينه کردن مرورگر گوشي است که يکي از پرکاربردترين اپليکيشن‌ها ست. در کروم امکاني با عنوان Data Saver قرار دارد که با فعال سازي آن، تمام وب سايت‌هاي بارگذاري شده ابتدا براي فشرده سازي به سرورهاي گوگل منتقل مي‌شود و پس از آن که عمليات مورد نظر روي ديتاها انجام گرفت، به گوشي شما راه پيدا خواهند کرد. با فعال سازي اين امر و انجام عمليات فشرده سازي گوگل، حجم مصرفي و در نتيجه سرعت بارگذاري سايت‌ها نيز بهبود پيدا خواهد کرد.به گزارش zoomit ،براي دسترسي به اين امکان، به بخش Setting مرورگر کروم برويد و گزينه‌ Data Saver را پيدا و فعال کنيد.

غيرفعال کردن همگام سازي برنامه‌هاي غيرضروري
يکي از مواردي که باعث مصرف چشمگير داده‌ها مي‌شود، بخش همگام سازي اپليکيشن‌ها و اکانت‌هاي کاربر است. براي مثال وقتي اکانت گوگل خود را به دستگاه متصل مي‌کنيد، اطلاعات بسياري به سرورهاي گوگل منتقل مي‌شود. بهترين راه غير فعال کردن آن‌ها و عدم مصرف ديتاي اضافه توسط اين بخش است. براي اين امر به Setting گوشي و سپس بخش همگام سازي مراجعه کنيد. اين بخش بسته به نسخه‌ اندرويد نام‌هاي مختلفي مي‌تواند داشته باشد . بعد از ورود به اين بخش تمام مواردي که از بخش همگام سازي گوشي در حال استفاده هستند، قابل مشاهده خواهند بود. بايد نوبت به نوبت وارد هر يک از آن‌ها شويد و مواردي را که استفاده اي ندارد،غير فعال کنيد. پيشنهاد مي‌کنيم تمام بخش‌ها به جز Contacts را غير فعال کنيد.

غير فعال سازي آپديت خودکار برنامه ها
هنوزهم کاربراني هستند که وقتي برنامه اي را در نوتيفيکيشن بار گوشي در حالت آپديت شدن توسط پلي استور مشاهده مي‌کنند، متوجه مفهوم آن نمي‌شوند و اجازه‌ ادامه و پر شدن نوار دانلود آن را مي‌دهندکه باعث مي‌شود بخش قابل توجهي از حجم بسته‌هاي شما هدر برود . پيشنهاد مي‌کنيم وارد تنظيمات برنامه‌هاي نصب شده در گوشي شويد و در صورت مشاهده‌ گزينه اي با مفهوم Auto-Update آن را در حالت غير فعال قرار دهيد. کاربراني نيز که علاقه به دريافت به روزرساني‌ها دارند، مي‌توانند به جاي قرار دادن اين گزينه روي Dont Auto Update، حالت Update Only On WIFI را انتخاب کنند که در صورت اتصال اينترنتي به واي فاي، به روزرساني‌ها بدون مشکل انجام شود.

دانلود نقشه هاي Google Mapsيا استفاده از نقشه‌هاي آفلاين
پيشنهاد مي‌کنيم نسخه‌ آفلاين نقشه ها را دانلود کنيد تا بدون نياز به ارتباط اينترنتي يا دريافت داده، بتوانيد عمليات مسيريابي يا... را انجام دهيد.

تعيين محدوديت حجمي روزانه براي ديتاي مصرفي
در قدم آخر و بعد از انجام مراحل بالا، بهتر است يک نگهبان کلي نيز براي نظارت بر ديتاي مصرفي خود قرار دهيد. در اندرويد امکاني با نام Data Usage Limit وجود دارد که مي‌توانيد در آن، حداکثر حجم مصرفي در 24 ساعت را مشخص کنيد تا در صورت رسيدن به اين سقف، علاوه بر آگاه سازي شما، ارتباط اينترنتي شما را نيز به صورت خودکار غيرفعال کند. براي اين امر بعد از روشن کردن اينترنت سيم کارت، به تنظيمات گوشي خود و سپس بخش Data Usage مراجعه و گزينه Set Data Limits را فعال کنيد. اين گزينه تنها در صورتي قابل مشاهده خواهد بود که اينترنت ديتاي شما روشن باشد. سپس روي نمودار مصرفي پايين اين گزينه ، کليک کنيد تا مقدار محدوديت حجم را وارد کنيد.



:: بازدید از این مطلب : 588
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 مرداد 1394 | نظرات ()